۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۷۹۵۷۳
به مناسبت شهادت امام صادق؛

بسته کتابشناسی از «حکمت های صادقی» تا «سبد سبد آرزو»

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجم شوال و ایام شهادت ششمین امام شیعیان، مجموعه کتاب های خود را در دو حوزه کودک و بزرگسال در ارتباط با سبک و سیره امام صادق علیه السلام معرفی و پیشنهاد کرده است.
 از «حکمت هاي صادقي» تا «سبد سبد آرزو»

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مطالعه و بررسی ابعاد مختلف مبارزات، زندگی و سیره امام جعفر صادق علیه السلام به عنوان بنیانگذار مکتب جعفری و احیاگر فقه شیعه، همواره از ارزش و جایگاه ویژه ای در بین شیعیان برخوردار است.


در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی نیز نسبت به چاپ و نشر کتب متعددی با محوریت سیره این امام هُمام اقدام کرده است که کتاب «حکمت های صادقی» نهمین جلد از سلسله کتاب های «راه زندگی» به قلم جواد محدثی شامل ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام صادق علیه السلام از این مجموعه محسوب می شوند.
جلد هشتم مجموعه کتاب های چهارده جلدی «چهارده اختر تابناک» از دیگر کتاب های به نشر است که در خصوص زندگانی امام صادق علیه السلام توسط احمد احمدی بیرجندی در ارتباط با سبک و سیره زندگی رئیس مکتب شیعه نگاشته شده است.


کتاب «چهل حدیث از امام صادق علیه السلام» که توسط جواد محدثی نوشته و در قطع جیبی تاکنون به همت انتشارات آستان قدس رضوی دو نوبت تجدید چاپ شده است، نیز تلاش دارد تا احادیث برگزیده امام صادق علیه السلام را چون چراغی نورانی، برای راهنمای جویندگان نور و دانش بیفروزد.


«مبارزات شیعیان در دوره نخست خلافت عباسیان» نوشته دکتر سمیره مختار اللیثی و ترجمه دکتر سیدکاظم طباطبائی از دیگر کتاب های به نشر با موضوع و محوریت تشیع و بنیانگذار مکتب جعفری می باشد.


نویسنده در این کتاب که تا کنون در دو نوبت به چاپ رسیده است، تلاش دارد تا به قدر توان خویش از مبارزات و دفاع شیعیان در برابر عقیده و اندیشه و افکار و آرای خویش، تصویری گسترده و روشن به مخاطب ارائه دهد.


در حوزه کتاب های کودک و نوجوان انتشارات آستان قدس رضوی تحت عنوان کتاب های پروانه، می توان به دو عنوان کتاب «با علی یا علی- امام صادق علیه السلام» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه 14 جلدی این اثر با دو دوره تجدید چاپ و همچنین کتاب «قصه هایی از زندگی امام صادق علیه السلام_سبد سبد آرزو» از مجموعه قصه های شیرین از زندگی معصومین علیهم السلام نوشته مسلم ناصری و تصویرگری محمّد حسین صلواتیان با چهار نوبت تجدید چاپ اشاره کرد.


علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: انتشارات آستان قدس رضوی

ارسال نظرات