۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۷۹۶۲۳
مفتی سوریه:

کشورهای مدعی دموکراسی در حال سوء استفاده از جوانان عرب هستد

خبرگزاری رسا ـ مفتی سوریه تاکید کرد که تروریست‌ها با جنگی که به نام اسلام در این کشور به راه انداخته‌اند، صرفا اهداف صهیونیست‌ها را در زمینه ایجاد اختلافات فرقه‌ای در منطقه، دنبال می کنند.
شيخ احمد بدرالدين حسون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اهل سنت سوریه در مصاحبه با روزنامه النصر الجزایر گفت: کشورهای غربی که ادعای دموکراسی دارند، اکنون با توسل به فرقه گرایی و براندازی، از جوانان مسلمان عرب به عنوان ابزاری برای تضعیف سوریه استفاده می کنند.


وی ضمن نکوهش استفاده از زبان کشتار و نابودی به جای مذاکره، تاکید کرد که باید به ملت‌ها اجازه داد تا حاکمان را از طریق گفت‌و‌گو و روش‌های سیاسی تعیین کنند.


حسون همچنین با اشاره به نامه‌های متعددی که در سه سال گذشته به رهبران مذهبی جهان اسلام و نیز سران برخی کشورهای عربی ارسال کرده و خواستار توقف ارسال اسلحه به سوریه و آغاز روند آشتی شده، ادعاهای برخی رسانه‌ها در آغاز جنگ این کشور در سال 2011 را در خصوص فرقه‌ای بودن درگیری ها رد کرد و یادآور شد که تروریست‌ها از بیش از 100 کشور جهان به عنوان ابزاری خارجی برای مداخله در جهان عرب، در حال حاضر در سوریه در حال جنگیدن هستند.


وی همچنین از اندیشمندان کشورهای عربی خواست تا از طریق گفت‌وگو، دولت‌هایی را هماهنگ با عصر حاضر، آموزه‌های درست دین اسلام و تفکرهای نوین مستقر کنند.
/994/102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات