۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۷۹۸۸۲

حکیم بر اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، بر مبارزه با فساد و حمایت از طرح نخست وزیر این کشور جهت مبارزه با فساد تاکید کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز با فواد معصوم، رییس جمهور این کشور در بغداد دیدار و گفت‎وگو کرد.


دو طرف در این دیدار به بررسی طرح اصلاحات حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و راه‎های مبارزه با فساد در دولت و پارلمان پرداختند.


حجت الاسلام حکیم بر کاهش حقوق و مزایای مسؤولان تاکید کرد و گفت: ائتلاف "المواطن" وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق بار دیگر اعلام می‎کند که طبق فرمان مرجعیت از طرح اصلاحات دولت و حکومت العبادی حمایت می‎کند.


وی سیاستمداران عراقی، احزاب و سیاستمداران عراق را به حمایت از طرح اصلاحات العبادی دعوت کرد و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای خواسته تظاهرکنندگان بوده و موجب مبارزه با فساد مالی و اداری و مفسدان در عراق می‎شود.


گفتنی است نخست وزیر عراق امروز طی سخنانی گفت که پست‎های معاونت ریاست ‌جمهوری و نخست ‌وزیری یکی از باب‌های فساد هستند و پارلمان باید تصمیماتی سرنوشت‌ساز در این زمینه اتخاد کند.


نخست‌وزیر عراق،روز یکشنبه، به پشتوانه مرجعیت عالی دینی و مردم عراق، یک طرح اصلاحات 7 بندی برای مبارزه با فساد ارائه کرد که همان روز در کابینه مورد موافقت قرار گرفت و امروز در پارلمان با رای اکثیرت اعضا مورد تصویب قرار گرفت./994/ب901/د

ارسال نظرات