۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۹۸۹۱

خشم خانواده‌های اماراتی از اعزام فرزندانشان به جنگ یمن

خبرگزاری رسا ـ منابع اماراتی اعلام کردند، خانواده‌هایی که فرزندانشان به زور به جنگ یمن فرستاده می‌شوند از این وضعیت بسیار خشمگیند؛ زیرا آنها نمی‌توانند در قبال این مسئله اقدامی انجام دهند و اگر در این باره سخن بگویند زندانی می‌شوند.
ارتش يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک فعال حقوقی گزارش داد که امارات در حالی به جنگ یمن نیرو می‌فرستد که خانواده‌های این افراد در وضعیت خشم و شُوک به سر می‌برند.

 

«روری دوناقی» فعال حقوقی در پایگاه خبری «میدل ایست آی» با انتشار گزارشی از خشم خانواده‌های اماراتی از اعزام اجباری فرزندانشان به جنگ یمن خبر داد.

 

امارات عربی متحده قانون خدمت اجباری نظامی را برای افراد ذکور در سال 2014 تصویب کرد و برخی از منابع این کشور نیز خبر دادند که در حال حاضر جوانان اماراتی برای جنگ در یمن وارد این کشور می‌شوند.

 

سفیر عربستان در آمریکا در اوایل فروردین ماه امسال از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

 

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت داشتند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان بود و امارات همچنان در این جنگ در کنار عربستان نقش اصلی را ایفا می‌کند.

 

برخی از منابع نزدیک به خانواده‌های سربازان اماراتی که به یمن اعزام شدند گفتند که این افراد از این مسئله دچار شُوک هستند؛ زیرا به گفته آنها «چگونه جوانانی که در حال انجام خدمت نظامی هستند و تجربه جنگی ندارند به مناطق جنگی اعزام می‌شوند؟».

 

به گزارش این وبگاه خبری، آمارها نشان می دهد که امارات دستکم 1500 سرباز را در یمن مستقر کرده ولی آمارهای رسمی هنوز منتشر نشده است. گفته می‌شود که این نیروها بخشی از نیروهای نظامی هستند که شمارشان با نیروهای عربستانی به 3 هزار نفر می‌رسند.

 

بنا بر این گزارش، مشاور ویژه «عبد ربه منصور هادی» بتازگی به یک روزنامه عربستانی گفته بود که سربازان اماراتی که در یمن حضور دارند در جنوب غرب شهر عدن متمرکز هستند و وظیفه حمایت از فرودگاه بندر و حمایت از ارتش یمن برای فعال‌سازی «سرویس‌های حساسی» را عهده‌دارند که نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند.

 

این فعال حقوقی به نقل از دو منبع یمنی خبر داد که اعزام این سربازان به مناطق درگیری در یمن به منزله شُوکی برای جامعه امارات است.

 

یکی از این منابع گفت: این جوانان مجبورند خدمت نظامی را انجام دهند و نباید به مناطقی اعزام شوند که درگیری در آن شدید است. آنها افراد غیر نظامی هستند و احتمالا پس از پایان خدمتشان به زندگی عادی خود بازمی‌گردند./982/ب103/د

ارسال نظرات