۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۹۹۹۸
از سوی به نشر منتشر می شود؛

«دایرة المعارف طب گیاهی»؛ مرجع گیاهان دارویی ایران و جهان

خبرگزاری رسا ـ کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» به عنوان مرجع جامعی برای معرفی و شناخت گیاهان دارویی ایران و جهان از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر می شود.
به نشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، ایران زمین از دوران باستان، کشوری پیشرو در طب و علم بوده و دانش مکتوب و نامکتوب طب سنتی اقوام مختلف ایران منجر به حفظ گنجینه‌ ارزشمند دانش و تجربیات پزشکی چند هزار ساله‌ ایران و جهان شده است.


در این راستا و با توجه به گرایش روزافزون مردم به استفاده هرچه بیشتر از داروهای گیاهی به عنوان جایگزین مؤثر و کم عارضه داروهای شیمیایی، انتشارات آستان قدس رضوی بر اساس همکاری مشترک با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علومی پزشکی مشهد، نسبت به چاپ و انتشار کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» اقدام می کند.


این اثر ارزشمند که ترجمه و تألیف سید احمد امامی، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 برای کتاب «فرهنگ گیاهان دارویی» می باشد، در حدود 700 صفحه قطع رحلی کوتاه و در قالب چاپ نفیس به خوانندگان ارائه می شود.


معرفی گیاهان دارویی، پراکنش جغرافیایی گیاهان دارویی در ایران و جهان و همچنین جنبه های دارویی گیاهان برخی از بخش های مختلف این کتاب مصور را تشکیل می دهند.


 از جمله ویژگی های کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» می توان به وجود مقدمه مفصل و جامع یکصد صفحه ای از استاد امامی در تاریخچه طب گیاهی در ایران و اسلام اشاره کرد.


شایان ذکر است که کتاب «دایرة المعارف طب گیاهی» در نخستین کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین در مهر ماه 1394 درمشهد رونمایی و توسط انتشارات آستان قدس رضوی به بازار نشر کشور ارائه می شود.


علاقه مندان به مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات