۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۸۰۳۲۷

اعلام همبستگی اوقاف مصر با شیخ الازهر در برابر اخوان المسلمین

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با تایید مواضع شیخ الازهر در رد اتهامات وارده از سوی جمعیت اخوان المسلمین مبنی بر کودتا بودن روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی تاکید کرد که مردم مصر این حکومت را انتخاب کرده اند.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر، حمایت خود را از نامه احمد طیب شیخ الازهر مصر در پاسخ به اتهامات جمعیت اخوان المسلمین اعلام کرد.

 

چندی پیش جمعیت اخوان المسلمین مصر با نشر مطلبی تاکید کرد که حادثه سی‌ام ژوئن و روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی کودتا بوده است.

 

مختار جمعه گفت: حکومت فعلی مصر کودتایی نکرده است بلکه مردم با مشاهده شکست در اداره کشور به دنبال عزل مرسی بر آمدند. رهبران مصر کسی را به قتل نرساندند و کشته های درگیری‌های مصر قربانی صدور فتوای خروج مسلحانه بر پلیس، ارتش و مردم شدند.

 

وزیر اوقاف مصر خاطر نشان کرد: بیانیه مشترک الازهر، اوقاف و شورای اعلای اسلامی در رسوا ساختن تلاش جمعیت اخوان المسلمین در ایجاد اختلاف و چند دستگی میان مردم تاثیر فراوانی برجای گذاشت.

 

وی از تصویب طرحی برای پاکسازی اوقاف از عناصر اخوانی خبر داد و اظهار داشت: اوقاف همه کسانی را که گرایشی به اتحادیه جهانی علمای مسلمان زیر نظر یوسف قرضاوی داشته باشد از سخنرانی در مساجد منع خواهد کرد.

 

حمایت وزیر اوقاف مصر از احمد طیب در حالی است که به اوقاف مصر همواره الازهر را به حمایت و پناه دادن به عناصر اخوانی متهم ساخته است./981/ب902/د

ارسال نظرات