۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۸۰۳۲۸
یکی از علمای پاکستان:

اعضای طالبان بویی از اسلام نبرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای پاکستان در بررسی اقدامات طالبان گفت: جریان تروریستی طالبان بویی از اسلام حقیقی نبرده است.
محمد راغب حسين النعيمي، عضو دانشگاه مرکزي پنجاب پاکستان

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، محمد راغب حسین النعیمی از علمای اهل تسنن و استاد دانشگاه مرکزی پنجاب پاکستان در گفت‎وگو با شبکه المیادین به بررسی اندیشه جریان تروریستی طالبان پرداخت و گفت: اعضای طالبان خود را مسلمان و دیگران را کافر می‎دانند.


وی اقدامات طالبان را بر خلاف اصول و احکام اسلام حقیقی دانست و تاکید کرد که اسلام با توجه به قرآن و احادیث، دین حقیقت، مهربانی، رحمت و محبت است بنابراین اعضای طالبان بویی از اسلام نبرده‎اند.


این عالم پاکستانی با اشاره به آمار اقدامات تروریستی طالبان تصریح کرد: انفجارهای تروریستی صورت گرفته از سوی طالبان در پاکستان نسبت به سال‎های گذشته کاهش یافته است. رییس پلیس پاکستان چند روز گذشته اعلام کرد که در سال‎های آینده دیگر شاهد انفجار و بمب گذاری از سوی این جریان تروریستی نخواهیم بود.


وی اعضای طالبان را افرادی تحصیلکرده خواند و خاطرنشان کرد: ریشه طالبان به افغانستان باز می‎گردد ولی بعدها از طریق روابط قبیله‎‎ای و طائفه‎ای توانست به پاکستان نفوذ کند. آنان در مرزهای افغانستان و پاکستان مستقر هستند.


النعیمی عدم حمایت دولت‎ و محافظت از علما را از دلایل اصلی شهادت بسیاری از آنان در کشورهای منطقه برشمرد.


وی پاکستان را حامی فلسطین دانست و تصریح کرد: علما و مردم پاکستان همایش‎ و برنامه‎های بسیاری در جهت همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‎کنند. سخنرانان و شهروندان زیادی در روز جهانی قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است به خیابان‎های می‎آیند و علیه رژیم صهیونیستی شعار می‎دهند.


استاد دانشگاه مرکزی پنجاب پاکستان ضعف و عدم برنامه صحیح علما برای جوانان را موجب گرایش آنان به گروهک‎های تروریستی خواند و گفت: گروه‎های تروریستی با تشکیک در عقائد و تطمیع مالی جوانان بسیاری از آنان را فریب می‎دهند./994/ب901/د

ارسال نظرات