۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۸۰۴۳۳
شیخ نعیم قاسم:

پیروزی مقاومت مرهون رهنمودهای رهبر انقلاب است/ حزب الله در خط مقدم جبهه نبرد با استکبار قرار دارد

خبرگزاری رسا - معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این‌که تمام برکات و پیروزی‌هایی که در منطقه شاهد آن بودیم مرهون پایبندی به رهنمودهای حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، گفت: حزب الله در خط ولایت با خط انحراف گران مقابله می‌کند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حمله تجاوگرانه رژیم صهیونیستی در سال 2006 به لبنان، نقش مقاومت اسلامی در ثبات منطقه و مبارزه با استکبار جهانی و ایادی خود فروخته آنان در منطقه را یادآور شد.
 
وی با بیان این‌که مقاومت اسلامی حزب الله علیه صهیونیست‌های تجاوزگر به پا خواست و از تجاوز آنان جلوگیری کرد، افزود: رژیم غاصب اسرائیل در پایان جنگ تجاوزگرانه 33 روزه، سرخورده و شکست خورده از جنگ بیرون آمد و حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی سرافراز از این جنگ خارج شدند.
 
دلایل پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی
 
جانشین دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: شکست رژیم صهیونیستی که باید برای استکبار جهانی درس باشد، نخست به سبب پایبندی حزب الله به ایمان و اسلام ناب محمدی بود که آن را نور چشم خود در راه مبارزه با صهیونیست‌ها قرار داد تا اسم اسلام را پیروز و بالا نگه دارد.
 
شیخ نعیم قاسم دومین دلیل پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی را این‌گونه توصیف کرد: ما صاحبان حقی بودیم که به آن تجاوز شده بود، این حق اجازه می‌داد دفاع کرده و آینده نسل‌های خود را ضمانت کنیم، آنها نتوانستند این کار را به پایان برسانند و شکست خوردند.
 
وی تصریح کرد: مردان خدا و جهادگران مقاومت همچون سیدعباس موسوی و عماد مغنیه و دیگرانی که همواره نامشان در مبارزه با مستکبران جهان جاوید خواهد ماند جان گرانبهای خود را تقدیم خداوند متعال کردند چرا که به وعده خداوند در پیروزی بر کافران اعتقاد کامل داشتند.
 
جانشین دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله به اسلام ناب محمدی ایمان آوردند و با امام راحل مبایعت کردند و از طرف این شخصیت بزرگ اسلامی یاد گرفتند که چگونه به کمال زندگی برسند و چگونه در زندگی عزیز باشند و چگونه نسل‌های خود را برای ساختن آینده هدایت کنند تا همواره سرافراز زندگی کنند.
 
ضرورت ایستادگی در برابر استکبار
 
وی با بیان این‌که تمام برکات و پیروزی‌هایی که در منطقه شاهد آن بودیم و تمام عزت و حیثیتی که ما به دست آورده‌ایم مرهون پایبندی ارشادها و رهنمودهای حکیمانه ولایت است که در رأس آن آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب قرار دارند، اظهار داشت: حزب الله در خط ولایت و در برابر خط انحراف گران قرار گرفته است.
 
شیخ نعیم قاسم متذکر شد: خط انحراف گران صورت شیطانی خود ر در چند چهره نشان داده است که از آن جمله می‌توان به تکفیری‌ها، صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام اشاره کرد که در برابر خط اسلام ناب محمدی قد علم کرده‌اند؛ این جنگ تا شکست همه شیاطین ادامه خواهد داشت.
 
وی هدف حضور و کاشتن نطفه کثیف رژیم غاصب اسرائیل در منطقه را نه اشغال زمین بلکه اشغال عقل‌ها، تسلیم قلب‌ها و به خاک نشاندن مسلمانان در برابر قدرت شیطانی صهیونیست‌ها دانست و تصریح کرد: وقتی اسلام و مسلمانان در برابر آنان قد علم کردند، تمام استکبار در یک واحد در برابر ما قرار گرفتند.
 
جانشین دبیرکل حزب الله لبنان بر ایستادگی در برابر استکبار تا شکست آنان و پیروزی اسلام و مسلمانان در سرزمین اسلامی تأکید کرد و افزود: اگر صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکا نیرومند هستند، ما با اتکای به خداوند نیرومند هستیم، اگر اسرائیل با جنایت خود را غنی کرده است، نیرومندی ما از بازوان مجاهدان اسلام توانمند است.
 
آمریکا در خط انحراف قرار دارد
 
وی خاطرنشان کرد: اگر جهاد حزب الله در لبنان نبود، هم‌اکنون لبنان جولانگاه صهیونیست‌ها شده بود و آنچه دلشان می‌خواست در منطقه انجام می‌دادند؛ اینکه رژیم غاصب اسرائیل پس از سال 2006 جرئت حمله به لبنان را پیدا نکرده، جهاد و مقاومت حزب الله است که آنها را خوار و ذلیل از زمین لبنان بیرون کردند.
 
شیخ نعیم قاسم گفت: آمریکای جهانخوار در خط انحراف است که از آغاز در برابر انقلاب ایران خود را علم و به آن حمله کرد و نماد آن زمانی بود که رژیم بعث عراق جنگ هشت ساله را علیه ایران اسلامی ستمگرانه به کار برد تا شاید این نطفه اسلامی را از بین ببرد و دیدگاه‌های امام راحل را خنثی کند.
 
وی با بیان این‌که جنگ هشت‌ساله، جنگی تن به تن یا جنگ عراق علیه ایران نبود بلکه جنگ جهانی بود که از همه طرف پشتیبانی می‌شد، ابراز کرد: ایران اسلامی با جهاد مجاهدان و توانمندی مقاومان و ارزانی داشتن جان رزمندگان خود در برابر آنها ایستاد و توانست آنها را عقب براند و شکست بدهد.
 
ایران اسلامی یک قدرت جهانی است
 
جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این‌که امروز ایران اسلامی یک قدرت منطقه‌ای و قدرت جهانی است، گفت: قدرت جهانی ایران با صبر، استقامت، جهاد و ایستادگی به دست آمده است، به طوری که امروزه ایران با این استقامت و صبر و جهاد توانست حق خود را در پرونده هسته‌ای از آنها بگیرد.
 
وی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز توانسته است قدرت تأثیرگذار در منطقه باشد، ایران دیگر ایران گذشته نیست بلکه در خط مقدم و در رده اول جبهه مبارزه علیه مرتجعان در منطقه و جبهه انحراف قرار دارد که تکفیری‌ها را از طریق سرزمین آزاده سوریه وارد منطقه کردند.
 
شیخ نعیم قاسم گفت: استکبار جهانی به بهانه درخواست یک سری اصلاحات که از سوی معارضان مطرح شده بود، راه را برای تکفیری‌ها همواره کردند و از 80 کشور مختلف این آدمکشان جنایتکار را وارد منطقه کردند تا سوریه مقاومت را به سوریه صهیونیستی تبدیل کنند.
 
سیاست شیعیان در برابر اهل تسنن
 
وی توطئه حضور تکفیری‌ها در سوریه را برای ضربه زدن به مقاومت و متلاشی کردن امت اسلام از درون دانست و ابراز کرد: هرگز تکفیری‌ها را جزو مردم شریف اهل تسنن نمی‌دانیم و اعلام می‌کنیم که «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» سیاست ما در برابر برادران اهل سنت است و این سیاست تا ابد ادامه دارد.
 
جانشین دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این‌که آنها می‌گویند چرا ما در سوریه می‌جنگیم در عین حال که خود از همه جا و با تمام امکانات علیه نظام سوریه می‌جنگند، گفت: ما برای دفاع از سوریه، دفاع از لبنان و دفاع از اسلام و دفاع از طرح مقاومت می‌جنگیم و از آینده نسل‌های اسلامی دفاع می‌کنیم.
 
وی با تصریح بر این مطلب که هرگز برای جهتی یا کسی نمی‌جنگیم بلکه برای مقاومت می‌جنگیم، افزود: ما شهدا را تقدیم اسلام خواهیم کرد، حزب الله در خط مقدم جبهه نبرد با استکبار قرار دارد که خداوند به ما وعده پیروزی داده است تا زمانی که حکومت اسلامی را به دست امام زمان(عج) تحویل دهیم.
 
بخش دیگری از سخنان شیخ نعیم قاسم به جنایت عربستان سعودی علیه ملت مظلوم یمن اختصاص داشت که وی این جنایت و کشتار ملت یمن را وحشتناک خواند که هیچ‌گونه اعتراضی نیز تاکنون از سوی سازمان‌های مدعی حقوق بشری در این زمینه صورت نگرفته است.
 
جانشین دبیرکل حزب الله با بیان این‌که ما در برابر این جنایت ساکت نخواهیم بود و ان‌شاءالله پیروز خواهیم شد و ملت یمن نیز پیروز خواهد بود، متذکر شد: زمانی پیروز خواهیم شد که از خط مقاومت و جهادگران دفاع کنیم و زمانی شکست خواهیم خورد که در بین خود بجنگیم، فتنه‌گران را راه دهیم و متفرق شویم./920/ب201/د
ارسال نظرات