۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۸۰۴۸۴

اجرای اصلاحات در برنامه تحصیلی اسلامی در مدارس اندونزی

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور دینی اندونزی، برنامه آموزشی جدیدی را با هدف ارتقای تعالیم اسلامی و تأکید بر صلح‌آمیز بودن آن در کلیه سطوح آموزشی مدارس این کشور از دبستان تا دبیرستان معرفی کرد.
اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «لقمان حکیم سیف‌الدین»، وزیر امور دینی اندونزی، با اعلام خبر اجرای اصلاحات در برنامه تحصیلی اسلامی در مدارس این کشور گفت: طرح جدید آموزشی به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا شناخت بیشتری از اسلام به عنوان دین حامی صلح کسب کنند.

 

وی تصریح کرد: برنامه تحصیلی ارائه‌شده از سوی دولت اندونزی در جهت پاسخ به نیاز به تعالیم اسلامی که مشوق صلح، تحمل و احترام به تفاوت‌ها است تنظیم شده تا بتواند به عنوان راه‌کاری مناسب در مسیر مقابله با ترویج رو به افزایش خشونت وافراطی‌گری در برخی مؤسسات آموزشی این کشور مؤثر واقع شود.

 

لقمان همچنین در مصاحبه با خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) گفت: این برنامه درسی که با همکاری گروهی منتخب متشکل از معلمان دروس دینی مدارس طراحی شده است، معلمان دینی را در جریان مواد آموزشی، روش و اصول نوین تدریس دروس اسلامی قرار می‌دهد.

 

امین حیدری، مدیر دفتر آموزش اسلامی وزارت امور دینی اندونزی، در این باره گفت: وزارت متبوعش برنامه تحصیلی جدید را در تعدادی از مدارس در مناطق جاوه، سوماترا و سولاوسی به صورت آزمایشی به مرحله اجرا در آورده است.

 

وی تصریح کرد: وزارت امور دینی برای اجرای هر چه بهتر این برنامه تحصیلی اسلامی، تعدادی مدرس ماهر را به نقاط مختلف کشور اعزام کرده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات