۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۸۰۹۴۴

فراخوان علمای مسلمان جهان برای مقابله با تغییرات اقلیمی

خبرگزاری رسا ـ رهبران دینی و علمای مسلمان جهان در حال تهیه فراخوانی برای دعوت به اقدام علیه ایجاد تغییرات اقلیمی هستند.
اقليم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران دینی و علمای مسلمان جهان در حال تهیه فراخوانی برای دعوت به اقدام علیه ایجاد تغییرات اقلیمی به منظور مقابله با گرم‌شدن زمین به عنوان یک وظیفه دینی هستند.


این فراخوان روز سه‌شنبه، 27 مردادماه، در شهر «استانبول» ترکیه و در جریان یک نشست دو روزه اعلام خواهد شد.


شعبان رمضان، مفتی اعظم اوگاندا در این باره گفت: اسلام به ما می‌آموزد که انسان مسؤول نگهداری از هر آن چیزی است که در زمین به او داده شده است.


وی افزود: بنابراین انسان باید اطمینان حاصل کند که هر کار ممکنی را برای حفاظت از زمین و تحویل دادن مکانی بهتر به نسل‌های آینده انجام دهد.


در این فراخوان از همه مدارس اسلامی و مساجد سراسر جهان خواسته می‌شود تا بر نقشی که اسلام می‌تواند برای مقابله با تغییرات آب‌‌وهوایی بازی کند، تأکید کنند.


این فراخوان همچنین از کشورهای ثروتمند می‌خواهد که تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند و به انسان‌های آسیب‌پذیری که در معرض بیشترین تغییرات آب‌وهوایی از جمله بالا آمدن دریاها، طوفان‌های شدید‌تر و خشکسالی‌های طولانی‌تر هستند، کمک کنند.


این فراخوان به نمایندگی از یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان جهان بر الزام اخلاقی برای کاهش آلودگی‌های ناشی از تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از آثار مخرب آن بر آب‌وهوا تأکید خواهد کرد.


تابستان گذشته نیز پاپ فرانسیس، رهبر یک میلیارد و دویست میلیون مسیحی کاتولیک جهان با انتشار بخشنامه‌ای 181 صفحه‌ای، کاهش جدی آثار مخرب سوخت‌های فسیلی برای جلوگیری از تخریب زمین را خواستار شد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات