۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۰۹۶۷

کمبود شدید دارو در بیمارستان‎های نوار غزه

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از کاهش خدماتش و بسته شدن تعدادی از مراکز درمانی این وزارتخانه در بخش‌های مختلف غزه خبر داد.
درمانگاه

به گزارش خبرگزاری رسا، اشرف قدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از کاهش خدمات و بسته شدن تعدادی از مراکز درمانی این وزارتخانه به دلیل کمبود شدید دارو در بخش‌های مختلف باریکه غزه خبر داد.

 

دکتر اشرف قدره گفت: دلیل این مساله به عدم پایبندی دولت رامی حمدالله به تعهداتش در زمینه حمایت مالی از این وزارتخانه و تامین داروهای کمیاب و نایاب بر می‌گردد.
 
وی ضمن اشاره به کاهش شدید ذخایر دارویی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، خاطرنشان ساخت: این مساله حکایت از بروز یک فاجعه دارویی دارد.


اشرف قدره ضمن اشاره به توقف فعالیت های پزشکی و درمانی کلینیک بیت المقدس در شمال نوار غزه و کاهش خدمات رسانی مراکز اورژانس دیر البلح و النصیرات، هشدار داد که روند فعالیت تعدادی از مراکز خدمات رسانی وزارت بهداشت نیز به شدت مختل شده است.

 

وی یادآور شد: 154 قلم دارو به خاطر محاصره نوار غزه در مراکز درمانی این منطقه به اتمام رسیده است، بیمارستان‌های نوار غزه شرایط بحرانی را تجربه می کند، وضعیت بیماران در این بیمارستان‌ها بسیار خطرناک است./994/ب102/د

ارسال نظرات