۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۸۱۹۷۶

گزارش خبرگزاری چین درباره افزایش شمار تلفات انسانی در یمن

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رسمی چین در گزارشی با ابراز نگرانی از وضعیت مردم ستم دیده یمن، بر افزایش شمار اقشار آسیب پذیر و مصیبت دیده در این کشور خبر داد.
بمباران يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری شین هوا چین روز پنجشنبه یادآور شد: حملات هوایی عربستان و کشورهای ائتلاف تاکنون تلفات انسانی زیادی داشته و صدها هزار نفر از مردم این کشور را بی خانمان کرده است.


این گزارش می افزاید: بر اساس تازه ترین آمار سازمان ملل متحد شمار کشته ها و زخمی ها در یمن به 6 هزار نفر رسیده و مصائب زیادی نیز در طول این مدت متوجه مردم این کشور شده است.


شین هوا می افزاید: افرادی که خانه هایشان در این بمباران ها ویران شده و پناهجویان، دو دسته بزرگی هستند که بیشترین رنج ها را متحمل می شوند.


کشته شدن نزدیک به 2 هزار غیرنظامی و زخمی شدن بیش از چهار هزار نفر، از دیگر مسایلی است که در این گزارش به آن تاکید شده و آمده است: تنها در یک هفته گذشته نزدیک به 100 نفر دیگر در حملات هوایی هواپیماهای عربستانی جانشان را از دست داده اند.


بر این اساس حملات هوایی عربستان و متحدانش موجب شده است تا دستکم 100 هزار نفر از این کشور خارج شوند.


شین هوا می نویسد: این اتفاقات در حالی رخ می دهد که بارها بر یافتن راه حل سیاسی و گفت و گو برای پایان دادن به رنج مردم یمن تاکید شده و نشست هایی هم برگزار شده اما هنوز این هدف محقق نشده است.


آمار این خبرگزاری نشان می دهد که تنها در داخل یمن بیش از یک میلیون نفر بی خانمان شده و 250 هزار نفر پناهجو هستند. این گزارش می افزاید: شمار افراد مصیبت دیده در این کشور هر روز بیشتر می شود بی آنکه توجهی به خواسته های سازمان ملل مبنی بر خودداری از هدف قرار دادن غیرنظامیان شود.


عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین کرده اند، جلوگیری کند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات