۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۸۲۲۰۱
نماینده آیت الله سیستانی:

اصلاحات همانند جنگی است که کشور را نجات می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کربلا اصلاح دستگاه قضایی جهت حرکت در مسیر صحیح و اعتدال را مسأله‎ای ضروری برشمرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، با تاکید بر ادامه مبارزه با تروریسم گفت: مبارزه شدید عزیزان ما در نیروهای مسلح، افراد داوطلب و عشایر با تروریست‌های داعش در میدان‎های مختلف از شریفترین جنگ‎هاست و برای دفاع از وجود و آینده ما صورت می‌گیرد.


وی به بخشی از جنایت‎های تروریسم در عراق اشاره کرد و افزود: جریان‎های تروریستی با تسلط بر اراضی ما به انواع اقدامات وحشیانه دست می‎زنند و انسان‎های بی‎گناه بسیاری را قلع و قمع، زنان را برده، اماکن تاریخی را غارت و تخریب و به مقدسات توهین کردند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی مبارزه با داعش را جنگ سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: فرزندان این ملت با شجاعت و رشادت در برابر تروریسم جنایتکار ایستاده اند، بنابراین دولت و مردم تا آنجا که در توان دارند باید از آنان در زمینه‎های مالی، معنوی و خانوادگی حمایت کنند.


وی تاکید کرد: امنیت و ثباتی که در سرزمین ما وجود دارد مرهون رشادت و اقدامات قهرمانانه فرزندان این ملت است. طرح اصلاحاتی که این روزها در عراق مطرح شده مانند جنگی است که آینده ملت و کشور را از تهدید‎ها نجات می‎دهد.


حجت الاسلام صافی اجرای طرح اصلاحات و مبارزه با فساد را اقدامی زمان‎بر دانست و گفت: برخی از سیاستمداران و افراد در دولت‎های گذشته و کنونی به انواع فساد مالی و اداری دست‎زده‎اند بنابراین نباید توقع داشت که طرح اصلاحات بتواند در مدت زمان کوتاهی دست این گونه افراد را قطع کند.


وی با تاکید بر ضرورت اصلاح دستگاه قضایی عراق خاطرنشان کرد: اصلاح دستگاه قضایی عراق موجب حرکت آن در مسیر صحیح می‎شود. اصلاح دستگاه قضایی به عنوان یک سازمان بسیار مهم کشور نباید به صورت افراطی صورت گیرد اما متاسفانه شاهد فساد‎های مالی و اداری بسیاری مانند پرداخت رشوه در این سازمان هستیم که باید به طور قانونی با آن برخورد شود.


نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد که هر نقطه از قانون اساسی که احتیاج به اصلاح داشته باشد باید هرچه سریعتر دولت طرح اصلاح آن را به پارلمان بدهد.


وی اجرای اصلاحات را اقدامی بسیار ضرورت خواند و افزود: سران سه قوه مجریه، قضائیه و پارلمان باید هرچه سریعتر اصلاحات را در این کشور اجرا، با فساد مبارزه و دست دزدان را از بیت المال کوتاه کنند./994/ب901/د

ارسال نظرات