۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۲۰۴
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

مسؤولان از نگاه به دست بیگانگان خودداری کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت، نگاه برخی مسؤولان داخلی را به دست بیگانگان برای حل مشکلات کشور غیر قابل قبول خواند.
احمد قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه برج البراجنه بیروت لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، وضعیت سیاسی لبنان را شکست خورده توصیف کرد و گفت: آنچه اوضاع سیاسی این کشور را بر لبه پرتگاه قرار داداه است، خودخواهی و نادیده گرفتن مصالح و منافع مردم است.


وی افزود: لبنان دائما از سوی افراد با نفوذ از خارج این کشور اداره شده و تنها در صورتی که شرایط کشور بر اساس منافع استعماری آنان باشد از دولت در راستای اداره کشور حمایت می کنند.

 

شیخ احمد قبلان از مسؤولانی که گشودن گره مشکلات لبنان را در خارج از این کشور می بینند خواست که به جای نگاه به دست بیگانگان، به ظرفیت‌های داخلی این کشور اتکا داشته باشند و این امر برای حل مشکلات داخلی کفایت می کند.
 
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت به وضعیت معیشتی سخت مردم لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: ملت لبنان در طول تاریخ با فداکاری‌های خود و شهدایی که در راه حفظ این کشور هدیه کرد، بهای داشتن یک زندگی با کرامت را پرداخته و از دستگاه‌های دولتی انتظار می رود که به امور اقتصادی و خدماتی مردم رسیدگی کنند تا یک زندگی با کرامت و در شأن این ملت را شاهد باشیم.

 

این روحانی لبنانی از مسؤولان این کشور خواست تا برای حفظ باقمیانده دولت تلاش کنند و پیشنهاد داد: تشکیل کمیته‌ای از نخبگان فرهنگی، حقوقی و فکری که برای نجات کشور از بحران از هیج تلاشی دریغ نمی کنند، می تواند به حل مشکلات کشور کمک کند./1321/ب901/د

ارسال نظرات