۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۲۵۱۸
رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان:

خلأ بزرگ فرهنگ اصیل دینی در جوامع زمینه‎ساز فعالیت فتنه‎گران است

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان احمد الاسیر و حامیان وی را خوراج عصر نامید و گفت: دستگیری شیخ فتنه در لبنان صفحه جدید در مجال سیاسی و دینی این کشور گشود.
شيخ ماهر حمود، امام مسجد قدس در شهر صيدا لبنان

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان در برنامه‌ای که از شبکه المیادین لبنان پخش شد، اعلام کرد: اعترافات احمد الاسیر مبنی بر بودن نام من در لیست افرادی که باید ترور شوند جای تعجب نیست؛ چرا که این شیخ فتنه یک خشونت طلب است. دستگاه‌های امنیتی لبنان بارها به من هشدار داده بودند که گروه‌های تکفیری قصد ترور من را دارند.


وی افزود: من اولین کسی بودم که اقدامات فتنه افروزانه احمد الاسیر را برملا کردم و پس از این امر وی نقشه های متعددی برای ترور من طراحی کرد. این اقدامات از چنین شخصی که با بی رحمی تمام، نیروهای ارتش و امنتی را به قتل رسانده، دور از انتظار نیست.


این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: احمد الاسیر و طرفداران وی خوارج عصر هستند که شیخ محمد سعید البوطی، رییس اتحادیه علمای شام را به شهادت رساندند. این افراد در ظاهر عبادت های اسلامی را انجام می دهند اما در باطن هیچ بویی از اسلام نبرده اند. احمد الاسیر بدون هیچ اطلاعی از سیاست، وارد این عرصه شد و اخبار خود را تنها از دستگاه‌های جاسوسی دشمن دریافت می کرد. این شخص حتی به مسایل شرعی نیز هیچ علمی نداشت.


شیخ ماهر حمود افزود: بازداشت احمد الاسیر صفحه جدیدی در مجال سیاسی و دینی لبنان گشود و از سوی دیگر پایانی بود بر فعالیت‌های فتنه گرانه در صیدا که وی آنها را مدیریت می کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران سوریه اشاره و تصریح کرد: امروز افکار عمومی آنچه را در سوریه به اسم انقلاب سوریه معرفی می شود، محکوم می کند. بر همگان روشن شده که این مساله یک توطئه و فتنه‌ای بزرگ برای ضربه زدن به جهان عرب و اسلام است.


رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان در پایان به اقدامات پر از اشتباه اخوان المسلمین در مصر اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه با وجود خلأ بزرگ فرهنگ اصیل دینی که در جوامع سنی در کشورهای منطقه از جمله مصر دیده می شود مجال فعالیت برای فتنه گرانی چون احمد الاسیر و داعش و جبهه النصره ایجاد می شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات