۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۸۲۶۴۵

آیا برای شهرداری راه‌اندازی کتاب‌فروشی و ساندویچی فرقی دارد؟

خبرگزاری رسا ـ مدیر انتشارات اعتماد با اشاره به اوضاع بد اقتصادی انتشار در ایران اظهار داشت : با توجه به اینکه چند وقتی است اوضاع اقتصاد در همه زمینه‌ها چندان رضایت‌بخش نیست، باید گفت که در حوزه نشر از همه بدتر است و ناشران یک به یک درحال پرپر شدن هستند.
مجيد هادي (اعتماد)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید هادی مدیر انتشارات پیام عدالت پیش از ظهر امروز در نشست صبح امروز که در مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شد با اشاره به سابقه انتشارات پیام عدالت گفت: این انتشارات از سال 72 کار خود را آغاز کرد و به نوعی می‌توان گفت که کار نشر در خانواده ما موروثی است؛ زیرا پدر و پدربزرگ من ناشر بوده‌اند.


وی افزود: در طول بیش از 20 سال بیش از 300 عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم که پرتیراژ نیز بوده‌اند و انتشارات پیام عدالت بیش‌ترین آثارش مرتبط با کتب دینی است و از ابتدا تا امروز از نظر کیفی و کمی رشد داشته‌ایم.

 

این ناشر کتب معارف اسلامی افزود: 70 درصد مجموع کارهای ما را آثار نفیس تشکیل می‌دهد و باقی از نظر محتوایی آثار ارزشی به‌شمار می‌رود یعنی موتور اقتصادی نشر خود را با کارهای نفیس به حرکت درمی‌آوریم تا بتوانیم کارهای ارزشی خود را منتشر کنیم.

 

وی با اشاره به کاهش قیمت کتاب های نفیس در بازار افزود:‌ با کم کردن سود خود و افزایش شمارگان و تیراژ کتاب‌ها توانسته‌ایم قیمت را به یک سوم کاهش دهیم؛ هرچند این کار ممکن است برخی ناشران را ناراحت کند، ولی برای ما این مهم بود که کار به‌دست مخاطب برسد و شاهدیم که با استقبال هم مواجه شده است.

 

مدیر انتشارات پیام عدالت با اشاره به اوضاع بد اقتصادی انتشار در ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه چند وقتی است اوضاع اقتصاد در همه زمینه‌ها چندان رضایت‌بخش نیست، باید گفت که در حوزه نشر از همه بدتر است و ناشران یک به یک درحال پرپر شدن هستند؛ زیرا نمی‌توانند کتاب‌های خود را منتشر کنند و این به خاطر نبود نقدینگی است و از همین رو ناشر توان انتشار کارهایش را ندارد.

 

وی در بخش دیگری از این مراسم به سه اولویت چاپ اشاره کرد و افزود: تأمین نقدینگی، مراکز پخش قدرتمند و کتاب‌فروشی سه اولویت ناشران است که باید فراهم شود تا به بهبود وضعیت نشر بیانجامد.


هادی در پایان این نشست با اشاره به عدم حمایت دستگاه‌های موجود از فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: ما برای تغییر کاربری محلی به کتاب‌فروشی مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان به شهردرای تهران پرداخت کردیم تا بتوانیم یک کتاب‌فروشی تأسیس کنیم درحالی که می‌شد آن محل را به یک ساندویچی تبدیل کرد، اما شهرداری برای تأسیس آن کتاب‌فروشی هیچ کمکی نکرد و راه‌اندازی کتاب‌فروشی و ساندویچی برایش فرقی ندارد و برای هر دو یک مبلغ را می‌گیرد./817/پ202/ق

ارسال نظرات