۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۸۲۹۹۶

مسلمانان عذرخواهی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی از نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا خواست به خاطر بیانات خود از مسلمانان عذرخواهی کند.
نامزد انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی از «اسکات واکر»، سیاستمدار جمهوری‌خواه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا خواست تا به خاطر بیانات خود از مسلمانان عذرخواهی کند.

 

اسکات واکر به تازگی در سخنانی اعلام کرد که تنها اقلیت کوچکی از مسلمانان منطقی و متعادل هستند.


رابرت مک‌کاو، مدیر امور دولتی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی گفت: این تیپ اظهارات نادرست، نشان‌دهنده نداشتن شناخت کافی از اسلام و مسلمانان است و صادقانه باید گفت که چنین فردی شایسته ریاست‌جمهوری نیست.


وی افزود: اگر آقای واکر معتقد است که عده معدودی از مسلمانان معتدل و منطقی هستند، نشان می‌دهد که این حقیقت واضح را که اکثر قربانیان تروریست‌ها مسلمانان هستند، نادیده می‌گیرد.


واکر که در حال حاضر فرماندار ویسکانسین است، عنوان کرد: ما بارها گفته‌ایم که این یک تروریسم رادیکال اسلامی است. این جنگی است که نه‌تنها علیه آمریکا و اسرائیل بلکه علیه مسیحیان و یهودیان و آن عده معدود مسلمان معتدل و منطقی شکل گرفته است.


اسکات واکر پیشتر نیز اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، توافق هسته‌ای با ایران را بر هم خواهد زد.


در پاسخ به اعتراض‌ها علیه سخنان اسکات واکر، «اشلی استرانگ»، سخنگوی جمهوری‌خواهان ضمن تأکید دوباره بر گفته‌های واکر اعلام کرد: به خاطر سیاست‌های خارجی اوباما و کلینتون، ما هم‌پیمانان مسلمان خود در خاورمیانه را ترک کرده و به داعش، القاعده و ایران فرصت داده‌ایم تا جای خالی را پرکنند.


حدود یک ماه پیش نیز «ملیسا ملندز»، یکی از مشاوران واکر خواستار استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه برخی کشورهای اسلامی و اخراج مهاجران خاورمیانه‌ای از آمریکا شده‌ بود.


اظهارات ملندز به شدت در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت و واکر مجبور شد تلاش کند تا کمپین انتخاباتی خود را از این اظهارات جدا کند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات