۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۷۶۵
مدیر دفتر مطالعات حقوق بشر قاهره:

تصویب قانون مبارزه با تروریسم به معنای سرکوب منتقدان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر مطالعات حقوق بشر قاهره با انتقاد از تصویب قانون مبارزه با تروریسم در مصر تاکید کرد که این قانون در راستای سرکوب منتقدان و جلوگیری از شکل گیری هرگونه انقلاب در کشور است.
محمد زارع مدير دفتر مطالعات حقوق بشر قاهره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد زارع، مدیر دفتر مطالعات حقوق بشر قاهره، تصویب قانون مبارزه با تروریسم از سوی پارلمان را تهدیدی برای جامعه حقوق بشر مصر برشمرد.

 

محمد زارع گفت: قانون مبارزه با تروریسم که به تازگی به تصویب رسیده است، تهدیدی خطرناکتر از تروریسم افراطی و خشونت طلب گروه‌های تروریستی برای مجموعه‌ها، احزاب سیاسی، سازمان‌های اجتماعی و رسانه‌ها به شمار می آید.

 

زارع افزود: این قانون به تقویت سیاست مسدود سازی عرصه مطالبات عمومی در مصر پرداخته و مجال استفاده بیشتر جمعیت‌های تندرو را برای رشد و پیشرفت فراهم می آورد.

 

مدیر دفتر مطالعات حقوق بشر قاهره تصریح کرد که ابهام‌های موجود در این قانون، راه را برای تفسیر متفاوت حکومت از بندهای قانون مبارزه با تروریسم فراهم ساخته و هرگونه راه اعتراضی را بر مخالفان خواهد بست.

 

چندی پیش قانون مبارزه با تروریسم از سوی عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر به تصویب رسید که با اعتراضات گسترده محافل حقوق بشر، روزنامه نگاران، احزاب سیاسی و مردم مواجه شد. معترضان این قانون را در راستای سیاست سرکوب منتقدان و جلوگیری از هرگونه انقلاب در این کشور دانستند./981/ب902/د

ارسال نظرات