۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۴۰۳۷

هشدار روحانیان مسلمان کنیا درباره نیروگیری گسترده تروریست‎ها در این کشور

خبرگزاری رسا ـ روحانیان نایروبی، پایتخت کنیا با راه انداختن کاروانی و سر زدن به مناطق مختلف، در مورد افراطی گری و پیوستن جوانان کنیایی به گروه های تروریستی هشدار دادند.
هشدار مسلمانان کنيا در مورد افراطي گري و نيروگيري تروريست ها از ميان جوانان حجت الاسلام سالاري- نشست گراميداشت هشتم شهريور
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان کنیا برای مبارزه با افراطی گری، کاروانی را برای گسترش پیام صلح و دوستی اسلام در این کشور به راه انداختند.
 
ابراهیم عبداللهی رهبر روحانیان مسلمان نایروبی، در این باره گفت: اسلام به معنی صلح است و هر که این معنا را نپذیرد، ارزش های واقعی و آموزه های اسلامی را درک نکرده است.
 
این رهبر اسلامی ضمن محکوم کردن تروریسم در کنیا، گفت که گروه های افراط گرا، در حال تحقق کلیشه ها و شایعات منفی رایج در مورد مسلمانان و نیز لکه دار کردن نام اسلام هستند.
 
وی ضمن هشدار در مورد ناپدید شدن روزافزون جوانان کشور و پیوستن آنان به گروه های افراطی، افزود: خانواده های این جوانان، به طور تلویحی اشاره می کنند که دست هایی از نیروهای امنیتی در پیوستن آنان به گروه های افراطی وجود دارد و به همین دلیل خواستار اقدام دولت در این مورد هستند.
 
دیگر اعضای شورای روحانیان نایروبی نیز از دولت کنیا خواستند که سیاست های بهتری را برای اعتمادسازی میان پلیس و جوانان کشور اتخاذ کند.
 
کاروان صلح نایروبی که از روز پنج شنبه حرکت خود را آغاز کرده است قصد دارد با جوانان 47 بخش نایروبی و مومباسا ملاقات کند و آنان را از افراطی گری بر حذر دارد.
 
مسیحیان کنیا نیز از حرکت صلح جویانه مسلمانان کشور برای مبارزه با افراطی گری استقبال و پشتیبیانی کرده اند.
 
تخمین زده می شود که مسلمانان 20 تا 30 درصد از جمعیت 43 میلیون نفری کنیا را تشکیل می دهند./847/ب902/د
ارسال نظرات