۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۸۴۳۳۳

ممنوعیت ورود ورزشکار عراقی به بحرین به دلیل نام «ذوالفقار»

خبرگزاری رسا ـ ماموران امنیتی فرودگاه بین المللی بحرین، ورزشکار عراقی را که به دعوت یکی از باشگاه‌های بحرین به این کشور مسافرت کرد به جرم داشتن نام «ذوالفقار» از فرودگاه به عراق بازگرداندند.
ذوالفقار مالک ورزشکار عراقي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس امنیتی فرودگاه بین المللی بحرین، یکی از ورزشکاران عراقی را به بهانه آنکه اسم وی «ذوالفقار» است از ورود به این کشور ممنوع کرد.

 

ذوالفقار مالک ورزشکار عراقی گفت: چندی قبل با دریافت دعوتنامه‌ای از سوی یکی از باشگاه‌های مطرح بحرین راهی این کشور شدم. زمانی که به فرودگاه رسیدم ماموران امنیتی با دستگیری من، مانع از ورودم به بحرین شدم.

 

مالک افزود: آنها با ملاحضه پاسپورت، متوجه شدند که اسم من «ذوالفقار» است و بلافاصله مرا دستگیر کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از مدت ده ساعت بازداشت، بدون آنکه چمدان‌ها و وسایلم را تحویل دهند، مرا به عراق بازگرداندند.

 

وی با بیان اشاره به اهانت انجام شده در حق خود خاطر نشان کرد: بازداشت، توهین، ضرب و شتم و بازگرداندن بی دلیل من به عراق نشأت گرفته از افکار طایفه‌گرایی حکومت بحرین است.

 

شهروند عراقی با ابراز ناراحتی از رفتاری که مسؤولان بحرین علیه وی انجام دادند، تصریح کرد: حکومتی که با شیعیان کشور خود با بدترین وضعیت رفتار کرده و با ترویج تفکر فرقه‌ای و تروریسم به دنبال حمایت از گروه‌های تروریستی برخواسته است، هرگونه رفتاری را علیه شیعیان کشورهای دیگر انجام می دهد.

 

مالک اظهار داشت: مردم عراق از هر طایفه و گروهی، همواره به تکریم زائران و مسافران می پردازند اما کسانی که به بحرین مسافرت می کنند، در پایان بدون لباس به سرزمین خود باز می گردند./981/ب902/د

ارسال نظرات