۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۸۵۲۹۶

طرح فرستاده ویژه سازمان ملل برای حل بحران یمن

خبرگزاری رسا ـ شبکه خبری المیادین اعلام کرد به طرح پیشنهادی فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران یمن دست پیدا کرده و بندهای این طرح را منتشر کرد.
اسماعيل ولد شيخ احمد نماينده سازمان ملل در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری «المیادین» اعلام کرد به طرحی که «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران یمن قرار است به طرف‌های یمنی ارائه کند دست پیدا کرده است.

 

به این ترتیب اولین بند این طرح تعهد به اجرای تصمیمات شورای امنیت درباره یمن بر اساس ساز و کاری است که مورد توافق همه طرف‌ها باشد.

 

همچنین قرار است آتش‌بس دائم و سراسری در این کشور برقرار شود و همه گروه‌های نظامی و شبه نظامی از شهرهای یمنی عقب نشینی کرده و ساز و کاری برای ایجاد امنیت ایجاد شود.

 

این طرح همچنین خواستار رفع تحریم‌های زمینی، هوایی و دریایی اعمال شده بر یمن و تسهیل روند کمک‌ رسانی و ورود کالاهای تجاری و کمک‌های دارویی و غذایی به خاک این کشور شده است.

 

این طرح همچنین پیشنهاد می‌دهد که دولت «خالد بحاح» معاون فعلی «عبدربه منصور هادی» رییس جمهور مستعفی یمن که پیشتر نخست وزیر یمن بوده به عنوان «دولت پیشبرد امور» مسؤولیت اداره کشور به مدت 2 ماه را بر عهده داشته باشد.

 

همچنین قرار است گفت‌وگوهای طرف‌های یمنی تحت اشراف سازمان ملل ادامه پیدا کند.

 

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داده که جنبش انصار الله ضمن اینکه نسبت به اجرای بند 2216 قطعنامه سازمان ملل از سوی همه طرف‌ها نرمش نشان داده با بازگشت بحاح تحت عنوان دولت پیشبرد امور به جای بازگشت عبدربه منصور هادی مخالفتی نشان نداده است.

 

به گفته منابع المیادین بحاح با توجه به اختلافات زیادی که با هادی پیدا کرده قصد دارد از نخست وزیری و معاونت هادی کناره گیری کند.

 

بر این اساس بحاح وزرای نزدیک به رییس جمهور مستعفی یمن را به دخالت در اختیاراتش و تلاش برای برکناری وی از نخست وزیری متهم کرده است./981/ب101/د

ارسال نظرات