۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۸۵۷۹۳

هشدار رییس جمهور چچن درباره بحران مهاجرت در اروپا

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور چچن کشورهای غربی را متهم به ایجاد بحران در کشورهای اسلامی کرد و این بحران‎ها را علت هجوم مهاجران به غرب دانست.
هشدار رییس جمهور چچن درباره بحران مهاجرت در اروپا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، رییس جمهور چچن ضمن تاکید بر نقش سیاست های تجاوزکارانه اروپا و آمریکا در بحران هجوم پناهجویان کشورهای خاورمیانه به کشورهای اروپایی، از مسلمانان خواست با این مشکل به صورت ریشه ای مبارزه کنند.
 
رمضان قدیروف گفت: اگر امروز با سیاست های غیر انسانی اروپا مبارزه نکنیم، فاجعه در سراسر جهان اسلام گسترش خواهد یافت.
 
وی افزود: از همه مسلمانان می خواهیم که فورا این مساله مهم را بررسی کرده و موضعی واحد را برای حفظ جان انسان ها را اتخاذ کنند
 
قدیروف با اشاره بر تعداد زیاد تلفات مسلمانان پناهجو گفت که در این شرایط سران کشورهای اسلامی حق ساکت ماندن را ندارند.
 
 بنا به آمار سازمان جهانی مهاجران، از آغاز سال جاری میلادی، حدود 350 هزار پناهجو برای رسیدن به سواحل اروپا، خطر این مهاجرت را به جان خریده اند.
 
طبق آمار این سازمان، در همین دوره زمانی، یعنی از ابتدای ژانویه تاکنون، 2600 تن از مهاجران در دریا غرق شده اند.
 
قدیروف با محکومیت غرب در به وجود آوردن بحران سوریه گفت که کشورهای اروپایی در بوجود آوردن بحران ها و مشکلات افغانستان، عراق، فلسطین، لیبی، یمن، الجزایر و سایر کشورهای اسلامی مقصر بوده اند.
 
رییس جمهور چچن افزود: بحران هجوم مهاجران کشورهای جنگ زده به غرب، از طریق مبارزه قهری و یا سرپوش گذاشتن بر عوامل ایجاد آن حل نمی شود. آمریکا و کشورهای اروپایی، این کشورها را به خرابه تبدیل کردند، اقتصاد آنها را نابود کرده اند و با ایجاد درگیری های پایدار و ماندگار در این کشورها، موجب فرار مردم و مهاجرت آنان شده است.
 
وی در فوریه گذشته نیز آمریکا را متهم کرده بود که در ایجاد و گسترش داعش نقش داشته است. وی همچنین گفته بود که کشورهای غربی با حمایت از داعش، خواهان انحراف توجهات از مشکلات پیش روی کشورهای خاورمیانه هستند به امید آن که کشور های اسلامی از درون نابود شوند./847/ب902/د
ارسال نظرات