۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۸۵۰

رونمایی از کتاب رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه مسکو

خبرگزاری رسا ـ نسخه انگلیسی کتاب «روشنایی علم» شامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره اهمیت تولید علم در جامعه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو رونمایی شد.
نمايشگاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم فرهنگی روز ایران در نمایشگاه کتاب مسکو بعد ازظهر شنبه 14 شهریور در محل غرفه ایران در این نمایشگاه برگزار شد.

 

در این مراسم مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: این نمایشگاه کتاب و اینگونه اقدامات پلی است که مردم دوک شور و دو تمدن بزرگ ایران و روسیه را به هم مرتبط می‌کند. اینجا نویسندگان مشهور و فرهیختگان برجسته‌ای حضور دارند و می‌توان هنرمندان بنامی را در این جمع شاهد بود. هم‌چنین در این جمع همکارانی از جامعه روسیه و نویسندگان برجسته‌ای روسی حضور دارند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به رونمایی از کتاب «روشنای علم» در این مراسم اشاره کرد و گفت:‌ این کتاب انعکاس‌دهنده دیدگاه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حوزه علم است که از نظر ما بر اهمیت این رویداد فرهنگی خواهد افزود.


کتاب «روشنای علم» شامل بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت علم و تولید علم در جامعه، رونمایی شد. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است.


«روشنای علم» شامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقوله‌ علم، تولید علم، تحقیق و پژوهش از ابتدای رهبری معظّم‌له است، که با همکاری جمعی از طلّاب و محقّقان حوزه‌ علمیه قم و طی حدود سه سال کار مستمر به ثمر رسیده است. این کتاب می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به سؤالات مذکور و تبیین موضوعات مختلف مربوط به علم و تولید علم، به عنوان یک منبع و مرجع علمی تأثیرگذار و هماهنگ‌کننده‌ علوم و مراکز علمی در فضای رو به پیشرفت علم و دانش جامعه‌ی اسلامی ایران ایفای نقش کند.

 


در این مجموعه تلاش شده است ضمن فراهم کردن زمینه‌‌ استفاده‌ حدّاکثری مخاطبان از مطالب مربوط به این موضوع، مجموعه‌ بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در این زمینه به‌طور کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.


ترجمه این کتاب به زبان انگلیسی با عنوان (The Bliss of Knowledge) انجام شده است.

 

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در سخنانی با اشاره به کتاب گفت:‌ امروز نسخه انگلیسی این کتاب رونمایی شد و ترجمه روسی آن به زودی منتشر می شود./982/ب101/د

ارسال نظرات