۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۸۵۸۹۵
مرکز رصد فتواهای تکفیری مصر:

تعدی به اهل کتاب شرعا حرام است

خبرگزاری رسا ـ مرکز رصد فتواهای تکفیری درالافتای مصر با محکومیت جزیه گرفتن داعش از مسیحیان سوریه تاکید کرد که تعدی به اهل کتاب از نظر شرع حرام است.
دارالافتا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتوای تکفیری دارالافتای مصر، جزیه گرفتن داعش از مسیحیان سوریه را سرقت اموال مردم توصیف کرد.

 

در بیانیه آمده است: اخذ جزیه از مسیحیان حمص سوریه از جانب گروه تروریستی داعش، چپاولی سازماندهی شده، دزدی ناحق اموال مردم و تلاشی زننده برای شرعی نشان دادن این سرقت است.

 

در این بیانیه خاطر نشان شده است: ساختار جدید حکومت‌ها برپایه احترام شهروندی، سیطره قانون بر رفتارهای اجتماعی، عدم تفاوت میان مسلمان و غیر مسلمان، مساوی بودن همگان در برابر قانون و حقوق شهروندی استوار است. از این رو تحمیل جزیه بر غیر مسلمانان به بهانه حفاظت و حمایت از آنان هیچگونه توجیه شرعی ندارد.

 

مرکز رصد فتوای تکفیری با هشدار نسبت به آزار اهل کتاب افزود: خداوند و پیامبر اکرم (ص) بر ضرورت احسان به اهل کتاب، حسن معاشرت با آنان و رعایت عدالت و احسان با اهل کتاب تاکید کرده است. شریعت اسلامی ظلم و تعدی به اهل کتاب را حرام می داند.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه جریان‌های تعصبّی و صاحبان فتواهای تکفیری، همواره به دنبال تاویل غیرقابل توجیه متون دینی و انجام رفتارهای به دور از دین و انسانیت هستند، تصریح شده است: اجبار مسیحیان به پرداخت جزیه از سوی داعش به بهانه ایجاد امنیت آنها و عدم تجاوز و تعدی به آنان در حکم جنایت سازمان داده شده است./981/ب902/د

ارسال نظرات