۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۶۰۳۴

اجرای تغییرات در کابینه مصر

خبرگزاری رسا ـ دولت نخست وزیر مصر به زودی و در پی افشای یک پرونده فساد اقتصادی در وزارت کشاورزی دستخوش تغییر خواهد شد.
محلب

 

به گزارش خبرگراری رسا، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی اعلام کرده که مصر به زودی شاهد تعدیل در کابینه دولت «ابراهیم محلب» نخست وزیر این کشور خواهد بود.

 

بر اساس این خبر این تعدیل که دومین تعدیل در کابینه مصر به شمار می‌رود در پی فاش شدن قضیه فساد اقتصادی در وزارت کشاورزی صورت می‌گیرد و شامل وزرایی خواهد شد که در این پرونده دست داشته‌اند.

 

در حالی که محافل مصری در انتظار فاش شدن بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در دوران «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهور این کشور هستند هنوز جزئیات تعدیل در کابینه دولت فاش نشده است.

 

با توجه به اظهارات اخیر «ابراهیم محلب» که گفته بود همه اعضای کابینه مورد نظارت و بررسی دقیق قرار می‌گیرند انتظار می‌رود «صلاح هلال» وزیر کشاورزی و معاونانش به دلیل ناتوانی در اداره امور وزارت خانه و فاش شدن جرائم اختلاس و فساد مالی و زمین‌خواری با گزارش سازمان بازرسی اداری مصر از کار خود برکنار شوند.

 

بر اساس این خبر دولت مصر هنوز تلاش می‌کند این پرونده فساد را محرمانه نگه دارد و برخی تجار، اصحاب رسانه و مسئولان مصری در دفتر وزیر کشاورزی این کشور در پرونده زمین خواری نقش داشته‌اند.

 

بنابر اظهار نظر منابع آگاه، «محمد فرید ابو حدید» وزیر کشاورزی پیشین مصر در قید بازداشت است اما دادستانی هنوز دلایل آن و اتهامات وارد شده به وی را منتشر نکرده اما گزارش‌ها حاکی است که پرونده وی در دادستانی اسناد و مدارک معتبری برای اتهامات وارد شده به او دارد./981/ب102/د

ارسال نظرات