۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۸۶۳۱۹

رونمایی از 13 کتاب همزمان با برگزاری کنگره استاد شهریار در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، 13 کتاب با محوریت شهریار، از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی رونمایی می شود.
حسن ميلاني، رييس حوزه هنري آذربايجان شرقي

 

حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار اظهار داشت: از تعداد 90 مقاله رسیده، 22 مقاله برای چاپ برگزیده شده است و 8 مقاله نیز در روز برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار ارایه خواهد شد.


وی با بیان این‌که 4 مورد سخنرانی تخصصی درباره محورهای کنگره در روز افتتاحیه کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار از سوی اساتید برجسته ارایه می شود، خاطرنشان کرد: مقالاتی برگزیده شده است که براساس محور های عنوان شده برای کنگره نوشته شده اند.


رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی رعایت چهارچوب های علمی و پژوهشی در نوشتن مقاله و محکم و بدون نقص بودن نثر و قلم نویسنده را از دیگر معیارهای گزینش مقاله عنوان کرد و گفت: استاد شهریار‌ در ابعاد مختلف اسلامی و انقلابی، عرفانی و دینی، فرهنگی و اجتماعی خود را به مؤثرترین شکل ممکن‌ ایفا کرده ‌است.


میلانی همچنین از دریافت 243 شعر توسط دبیرخانه کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت فرهنگ دینی و انقلابی خبر داد و گفت: از تعداد 243 شعر رسیده، 4 اثر برگزیده شده است که در ایام برگزاری کنگره نفرات برگزیده شمن خوانش شعرشان، از آنها تجلیل خواهد شد.


وی با بیان این‌که بسیاری از اشعار در موضوع آزاد به دبیرخانه رسیده بود، افزود: هیأت داوران اشعاری را مورد توجه قرار دادند که در موضوعات مربوط به محورهای کنگره سروده شده بود؛ هیأت داوران در مرحله اول 50 اثر را از میان کل اثار رسیده را برای دئاوری نهایی انتخاب کردند و از بین آنها نیز در نهایت 4 اثر برگزیده شد.


رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که همزمان با برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، 13 کتاب با محوریت شهریار، از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی رونمایی می شود، ادامه داد: کتاب هایی که در ایام برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار رونمایی خواهد شد، شامل تالیف، ترجمه به زبان فارسی و آذری می باشد.


وی با بیان اینکه کتب فوق در مرحله نهایی برای چاپ هستند، افزود: همه کتاب‌ها در حال حاضر در حال اخذ شابک و فیپا می باشند و به محض دریافت شابک و فیپا برای چاپ اقدام می شود، تمامی این 13 کتاب در موضوع استاد شهریار و در راستای اهداف و محورهای کنگره تالیف و پژوهش شده است.


گفتنی است، کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت "فرهنگ دینی و انقلابی" با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، 25 و 26 شهریورماه جاری در تبریز برگزار خواهد شد./935/ت302/ق

ارسال نظرات