۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۶۹۰۷

افزایش بی‎سابقه دستگیری‎های مرتبط با اقدامات تروریستی در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ گزارش وزارت کشور انگلیس در روز پنجشنبه نشانگر افزایش بی سابقه شمار افرادی است که به ظن و یا به اتهام دست داشتن در جرائم مرتبط با اقدامات تروریستی در این کشور بازداشت شده‎اند.
پليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس گزارش وزارت کشورانگلیس، 299 نفر مظنون به دست داشتن در جنایت های تروریستی در دوازده ماه منتهی به ماه مارس گذشته بازداشت شده اند که یک صد نفر از آنها رسما متهم به اقدام تروریستی شده اند.


گزارش وزارت کشور انگلیس مؤید آن است که این رقم نسبت به آمار مشابه در دوره زمانی قبلی، 31 درصد افزایش نشان می دهد.


آمار جدید، بالاترین آمار بازداشت های مرتبط با موارد تروریستی در انگلیس از زمان آغاز ثبت این قبیل آمار در این کشور، به دنبال حملات یازده سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا به شمار می رود.


تاکنون بیشترین شمار افراد دستگیرشده در ارتباط با اقدامات تروریستی در انگلیس مربوط به سال 2005 میلادی و پس از حملات انتحاری در هفتم جولای در سیستم حمل ونقل شهری لندن در این سال بود که در کل 284 نفر دستگیر شدند.


گزارش وزارت کشور انگلیس همچنین حاکی از افزایش بی سابقه بازداشت افراد بین 18 تا 20 سال و نیز دستگیری افرادی است که تابعیت انگلیسی یا تابعیت مضاعف دارند.


این گزارش مؤید آن است که در سال منتهی به ماه مارس گذشته 35 زن در انگلیس در ارتباط با مسائل تروریستی دستگیرشده اند که هشت نفر از آنان زیر 18 سال بوده است.


براساس این گزارش، در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی ( به دنبال اعلام انگلیس برای مشارکت در حملات هوایی علیه داعش در عراق ) بیش از 106 نفر در این کشور دستگیر شده اند.


به گفته مقامات انگلیس دستگیری شماری از افراد در این کشور مرتبط با درگیری ها در سوریه و نیز گروه های افراط و تروریستی چون داعش بوده است.


پلیس انگلیس هشدار داده است که گروه تروریستی داعش در جذب افراد در انگلیس از طریق رسانه های اجتماعی بسیار ماهرانه عمل می کند.


براساس گزارش مقامات انگلیس، از سال 2001میلادی تاکنون (14 سال ) در حدود 3 هزار نفر در این کشور به دلیل دست داشتن در جرائم مرتبط با اقدامات تروریستی دستگیرشده اند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات