۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۸۶۹۱۰

بازتاب سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شبکه سراسری تلویزیون روسیه

خبرگزاری رسا ـ شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با توجه ویژه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اقشار مختلف مردم، بخش هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای را در قسمت های مختلف خبری و تحلیلی بازتاب داد.
رهبر انقلاب در ديدار هزاران نفر از اقشار مردم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه مدت کوتاهی پس از ایراد بیانات رهبر معظم انقلاب که دیروز (چهارشنبه) انجام شد در بخش های خبری خود قسمت های مختلفی از این سخنرانی را پخش کرد.


این شبکه در بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب که امروز (پنجشنبه) نیز ادامه دارد، گزارش داد: تهران قصد ندارد پس از آن که مجالس ایران و آمریکا توافق هسته ای را تایید کردند به همکاری با واشنگتن بپردازد.


این شبکه افزود: رهبر انقلاب اسلامی به خصومت دیرینه آمریکا با ایران اسلامی اشاره کرد و گفت که مقام های این کشور دشمنی خود با ایران را پنهان نمی کنند؛ مذاکره برای آنها وسیله و ابزاری برای واداشتن تهران به انجام خواسته های واشنگتن است.


در این گزارش همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر عدم مذاکره با آمریکا جز برنامه هسته ای، گفته شد: تهران نمی خواهد با واشنگتن درباره مساله سوریه مذاکره کند.


رسانه روسی خاطرنشان کرد: در حالی که ایران و آمریکا از دولت عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش حمایت می کنند، واشنگتن از حمایت دولت اسد در مبارزه با تروریست ها خودداری می کند.


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: ایران و روسیه متحدان اصلی دمشق در مبارزه با داعش و سایر گروه های تروریستی به عنوان مثال (گروهک تروریستی) جبهه النصره و نیز گروه های مسلح به اصطلاح میانه رو در وهله اول ارتش آزاد سوریه هستند.


این رسانه همچنین به پیشینه مذاکرات هسته ای و بررسی برجام در ایران و آمریکا اشاره کرد.


رسانه های مختلف روسیه هم بازتاب گسترده ای از سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای داشتند و گزارش دادند: جمهوری اسلامی هیچگاه به آمریکا اجازه نفوذ و تحمیل خواسته های خود را بر ملت ایران نخواهد داد.


خبرگزاری روسی اینترفاکس نوشت: رهبر عالی ایران آمریکا را شیطان بزرگ خواند و تاکید کرد که به این کشور اجازه نفوذ و تحمیل اراده و خواسته های خود بر ایران داده نمی شود.


'رهبر انقلاب اسلامی تصریح کرد که (در ایران) افرادی وجود دارند که سعی می کنند ماهیت واقعی آمریکا را بپوشانند و آن را به گونه فرشته جلوه دهند.'


خبرگزاری روسی نوشت: رهبر عالی ایران این اظهارات را چند روز پس از آن که اوباما آرای کافی در کنگره را برای عبور از مخالفت جمهوریخواهان با توافق هسته ای به دست آورد، بیان کرد.


خبرگزاری روسیا سگودنیا هم در گزارش خود به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: ایران قصد ندارد جز مسایل مربوط به برنامه هسته ای خود در باره مسایل دیگر با آمریکا مذاکره کند.


رسانه روسی به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: ایران به دلایل معینی با آمریکا در باره برنامه هسته ای خود مذاکره کرد، اما قصد نداریم با این کشور در مسایل دیگر مذاکره کنیم.


بیانات رهبر معظم انقلاب در چندین رسانه روسی از جمله نشریه اینترنتی 'اوراسیا دیلی' و تارنماهای 'وستنیک قفقاز' و 'میگ نیوز' بازتاب داشت./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
قربانت آقا ، که سخنان گهر بارت چون طلا در سینه بعضی هادنقش،می بندد و چون تیر به قلب بعضی ها می نشیند.
0
0