۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۲۸۶۹۷۲
یکی از رهبران بسیج مردمی عراق مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای ایجاد بدبینی علیه ولایت فقیه/ دشمنی آمریکا با ایران دلیل بر درستی مسیر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران بسیج مردمی عراق گفت: دشمنی آمریکا، اسرائیل و داعش، نشان دهنده درستی مسیری است که تاکنون انقلاب اسلامی ایران طی کرده است و باید قدردان جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه باشیم.
سيد هاشم الحيدري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری، یکی از رهبران بسیج مردمی عراق در دومین اردوی آموزشی جهان اسلام ویژه فعالان تشکلی حوزه جهان اسلام که شب گذشته در فرهنگ سرای زیارت برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اولین بار در طول این سال ها به این نکته اشاره کردند که هدف اصلی سران سلطه و استکبار از این توطئه، فراتر از ایران و تشیع بلکه نابودی اسلام است.
 

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که خط اصیل اسلام ناب محمدی(ص) امروز در خط ولایت فقیه و شخص رهبری وجود دارد و نیز در درجه دوم می توان به سید حسن نصرالله و سپس مقاومت اسلامی در عراق، سوریه، لبنان و یمن بدانیم.
 

ایران ام القری اسلام و ستون اصلی نگه دارنده پرچم مقاومت در منطقه است
 

این رهبر بسیج مردمی عراق با بیان این که مقاومت در بطن اسلام اصیل و ناب قرار دارد، گفت: عراق هم جزیی از خط مقاومت استو البته نه عراق زمان صدام، زمان حجاج یا هارون الرشید بلکه عراق پس از سقوط صدام، عراقی که توانست با ایجاد مقاومت مرتبط با ولایت فقیه، آمریکا را از کشور خود بیرون کند. عراق سابق علیه خط مقاومت بود ولی امروز حاضر در این خط است.
 

حجت الاسلام حیدری درباره جنگ هشت ساله با ایران تصریح کرد: عراق با کشوری جنگید که به عنوان تنها کشور شیعی و اسلامی پس از 1400 سال از حکومت امام حسن مجتبی(ع) تشکیل شده بود و بنابراین خطاب من به برادران ایرانی است که باید قدر جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را بدانند؛ از بین 124 هزار پیغمبر، فقط سه نفر دارای حکومت شدند(حضرت یوسف، سلیمان و رسول اکرم(ص) و حکومت امام علی(ع) چهارمین آن بود که با گذشت 24 سال از جریان سقیفه به حکومت رسیدند.
 

وی افزود: حاکمیت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان پنجمین حکومت که بیشتر از 6 ماه دوام نیاورد و اما تنها حاکمیت و دولت اسلامی در عصر حاضر، انقلاب اسلامی ایران که در 22بهمن سال 1357 شکل گرفت و متاسفانه عراق با این دولت نوپای اسلامی وارد جنگ شد اما مردم در عراق جدید حاضرند در خط مقاومت و ولایت فقیه تا پای جان ایستادگی کنند.
 

این فرمانده بسیج مردمی عراق، منفک کردن عرصه ها و میادین مختلف از جمله ایران، عراق، یمن و سوریه را به عنوان یکی از امور ناپسند در بین مسلمانان داتست، خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی مشترکات بسیاری دارند که در برابر این اشتراکات، وجوه تمایز و اختلاف بسیار ناچیز است و از جمله آن ها اشتراک در فرهنگ و دین، جغرافیا، دشمن مشترک و نیز نقطه مشترک چهارم، سرنوشت است یعنی اگر هر از ملت های اسلامی آسیب ببیند، دیگران هم از آن آسیب متضرر می شوند به طور مثال اگر عراق آسیب ببیند و امریکایی ها به این کشور بازگردند، جمهوری اسلامی ایران هم متضرر می شود.
 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که مسلمانان نباید فراموش کنند که ام القری اسلام ستون اصلی و نگه دارنده پرچم مقاومت در منطقه جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: افراد مجاهد در جبهه مقاومت باید در نظر داشته باشد که هدف آن ها باید حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و سپس حفاظت از کیان کشور خود باشد.

 

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح های استکباری امریکا در منطقه از حالت تهاجمی به دفاعی تبدیل شد، گفت: بدون شک امروز، پروژه های آمریکا و سران سلطه در ضعیف ترین حالت ممکن قرار دارد ولی این نباید دلیل بر خوشحالی و آسایش خاطر مسلمانان شود و سکوت کرده و عکس العملی نشان ندهند چرا که به گفته رهبر معظم انقلاب، دشمن بیدار و در انتظار لحظه ای غفلت ما و این در حالی است که امروز آمریکا و سران استکبار، تمام توان و ظرفیت خود همچون داعش را به حرکت درآوردند.
 

عضو ارشد بسیج مردمی عراق افزود: وقتی پیامبر(ص) با حاکمیت اسلام در مدینه مسقر شدند بیش از 80 جنگ علیه ایشان شکل گرفت، دشمنی یهود و قریش نشان دهنده بر درستی مسیر انتخابی حضرت بود؛ امروز نیز دشمنی آمریکا، صهیونیسم و داعش با ایران دلیل بر راستی و درستی مسیری است که تاکنون انقلاب اسلامی ایران طی کرده است و هرچه خط اسلامس قوی تر و عمیق تر شود، دشمن نیز به صورت عمیق تری مقابله می کند.
 

وی تأکید کرد: امروز دشمن با جنگ نرم و از جمله، جنگ اقتصادی، فرهنگی و نیز عرصه های سیاسی در حال مقابله با کشورهای اسلامی قرار دارد؛ دشمن شناسی به عنوان مهمترین مساله در بصیرت است و مورد تأکید رهبری نیز قرار دارد که بسیار اهمیت دارد.
 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه آمریکا رفتار دوگانه ای را در منطقه در پیش گرفته است، تصریح کرد: آمریکا از طرفی ادعا می کند که به دنبال ایجاد دموکراسی در منطقه است اما در عربستان سعودی، یک زن حتی نمی تواند رانندگی کند. دوگانگی بعدی در رفتار آمریکا این است که با وجود این که خود در امور تمام کشورها دخالت می کند و حتی به همپیمانانش در قطر، ترکیه و عربستان اجازه دخالت می دهد ولی اعلام می کند که مسلمانان حق دخالت در مسایل هیچ کشوری را ندارند، مشکل این که مسلمانان و به ویژه شیعیان این موضوع را باور کرد.
 

هدف داعش تخریب چهره اسلام است

 

رهبر بسیج مردمی عراق در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از رهبران شیعه عدم دخالت در امور سایر کشورهای منطقه را پذیرفته اند و فراموش کرده اند که پیامبر اسلام(ص) فرمودند:« کسی که به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست» ولی رهبری معظم ایران با صراحت و شجاعت تمام بیان کردند که ما مسلمانان سایر کشورها را رها نمی کنیم حتی اگر آن ها بگویند، دخالت نکنید.
 

حجت الاسلام حیدری داعش را جریانی ایجاد شده از سوی آمریکا و عربستان و صهیونیسم دانست و بیان کرد: هدف از تأسیس داعش، قتل، سربریدن و تجاوز به محرمات نیست بلکه هدف آن تخریب چهره اسلام است، آن ها با نام و یاد خدا انسان ها را سر می برند و این جنایات را در فضای مجازی به اسم دین اسلام انتشار می دهند؛ امروز در کشورهای آمریکایی و اروپایی داعش نمایانگر و نشان دهنده چهره واقعی اسلام است.
 

وی با بیان این که رهبری در همین راستا و درمقابله با اسلام هراسی، نامه مهم و تاریخی خود را جوانان اروپا و آمریکا ارسال کردند، تصریح کرد: ما به عنوان افراد حزب اللهی و انقلابی وظیفه داریم این نامه را به دقت مورد بررسی و استفاده قرار دهیم و بنابراین باید مجدد به آن برگشت و تأمل بیشتری کرد.
 

عضو  ارشد بسیج مردمی عراق، حضور داعش در این کشور را با هدف پیاده کردن پروژه بزرگ اسرائیلی ـ امریکایی در این کشور عنوان و اظهار کرد: متأسفانه برخی از سیاستمداران خائن عراق نیز در روند این پروژه نقش داشتند که برنامه داعش پس از سقوط و اشغال موصل، هتک حرمت و نبش قبر امامین سامرا بود و اگر نقش مردان ولایت فقیه در عراق نبود، بدون شک عراق به دست آمریکایی ها سرنگون می شد.
 

نقش مهم سردار سلیمانی در عدم سقوط عراق
 

حجت الاسلام حیدری با بیان این که هر مسلمان و غیرتمندی باید به وجود سردار قاسم سلیمانی افتخار کند، خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی همچون یک شاهین سامرا را حفظ کرد که جوانان ایرانی و عداقی عاشق شهادت نیز او را در این مسیر یاری کردند، حضرت آیت الله سیستانی در بهترین زمان ممکن فتوای جهاد را صادر کرد و لبیک جوانان مومن عراقی به فتوای مرجعیت نجف به عنوان سومین دلیل عدم سقوط عراق بودند و وجود این سه گانه مقدس سبب شکست داعش در عراق بود.
 

وی با اشاره به این که امروز آمریکا وارد جنگ نرم و مدنی به جای جنگ نظامی با عراق شده است، گفت: آمریکا قصد دارد با قرار دادن بعضی از مسؤولان در جایگاه های مورد نظر خود به نظام سیاسی عراق نفوذ کند. در واقع اکنون عراق در مرحله ای پیچیده تر از مرحله حضور داعش در این کشور قرار دارد از طرفی موسسات سکولار و مدنی در عراق در حال شکل گیری است که تحت حمایت آمریکا فعالیت گسترده ای دارند.
 

این عضو ارشد بسیج مردمی عراق بیان کرد: آمریکا و ماشین عظیم رسانه ای که در اختیار دارد، تلاش می کند تا توجه مردم عراق را به مسائلی مانند کیفیت آب و برق معطوف کند و از مسئله مقاومت و جهاد غافل کند ولی با وجود تمام این ها، آینده عراق درخشان خواهد بود.
 

ایجاد بدبینی نسبت به ولایت فقیه از دسیسه های دشمنان است
 

حجت الاسلام حیدری با تأکید بر حفظ وحدت در میان آحاد مسلمانان، اظهار کرد: رسانه های غربی به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند و می خواهند مردم را به سوی بی تفاوتی نسبت به دیگر مسلمانان جهت دهند. پیروی از ولایت و ترویج خط ولایت وظیفه همه مسلمانان است و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم که هر این به عنوان مسولیت های مسلمانان محسوب می شود.
 

وی با یادآور شدن اینکه ایجاد بدبینی نسبت به ولایت فقیه یکی از دسیسه های دشمنان است، خاطر نشان کرد: ممکن است کسانی که به ولایت فقیه اعتقاد دارند، مورد هجمه و استهزا قرار گیرند که این امر از زندانی شدن و شکنجه و تبعید در راه ولایت پذیری بسیار سخت تر است. سید حسن نصرالله درخصوص ولایت فقیه این اعتقاد را دارد که ولایت فقیه تنها یک موضوع تابعیتی نیست بلکه باید با شادی او شاد و با غم او اندوهگین باشیم و می توان گفت همانند تعامل و رفتار با یک معصوم است.
 

وی حفظ روحیه جهاد و مقاومت، بیداری، بصیرت و رصد رفتارهای دشمن را از دیگر وظایف مسلمانان دانست و گفت: امروز در زمان پیروزی ها به سر می بریم و دوران شکست به پایان رسیده است و به شکرانه این پیروزی باید قدردان جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری باشیم./844/ب201/د

ارسال نظرات