۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۸۷۷۳۴
مصر و عربستان:

بیانیه «ژنو-1» برای حل بحران سوریه محوری است

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست اتحادیه عرب با همتای مصری خود دیدار کرد و در این دیدار تحولات منطقه، یمن، سوریه و لیبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اتحاديه عرب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر یکشنبه (دیروز) در حاشیه نشست اتحادیه عرب با همتای عربستانی خود «عادل الجبیر» دیدار کرد و در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بحث و رایزنی شد.

 

وزارت خارجه مصر اعلام کرد گفت‌وگوهای میان وزارت خارجه مصر و عربستان سعودی در راستای همکاری‌های همه‌جانبه دوگانه انجام و به تحولات سوریه، لیبی و یمن نیز پرداخته شد.

 

 در موضوع سوریه دو طرف بر محوریت سند نشسست ژنو 1 برای حل مسأله سوریه تاکید کردند و از جامعه بین‌الملل خواستند برای بهبود اوضاع انسانی تحرکات فوری داشته باشد.

 

شکری و الجبیر درباره لیبی بر اهمیت گفت‌وگوهای این کشور با نظارت «برناردینو لیون» فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کردند و طرف‌های لیبیایی باید فرصت را غنیمت بشمارند تا قبل از 20 سپتامبر به یک توافق برسند و دولت توافق ملی در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود.

 

اما درباره مسأله یمن دو وزیر خارجه عربستان و مصر تحولات عملیات نظامی را در این کشور به علاوه تلاش‌های سیاسی انجام شده با نظارت سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار دادند و تاکید کردند که حل بحران یمن باید بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت انجام شود./981/ب102/د

ارسال نظرات