۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۸۸۰۲۳

وزارت خارجه فلسطین تعرض به مسجد الاقصی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست به مسؤولیت های خود در قبال تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مسجدالاقصی عمل کند.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه فلسطین در حالی از شورای امنیت ملل خواست به مسؤولیت های خود در قبال تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مسجدالاقصی عمل کند که نظامیان رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر به این مسجد حمله کردند.

 

این وزارتخانه تصریح کرد که ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مسجدالاقصی منطقه را به سمت جنگی دینی پیش می برد.

 

وزارت خارجه فلسطین ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که دولت تندرو صهیونیستی از سکوت جامعه بین الملل و امت اسلامی و عربی در مقابل جنایت هایش برای پیشبرد طرح تقسیم مسجد مبارک الاقصی بهره می برد.

 

در این بیانیه ذکر شده است که دولت تندرو رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان صهیونیست برای تشدید تجاوزات خود علیه فلسطینیان مدافع مسجدالاقصی چراغ سبز نشان داده و در همین راستا مجازات های سنگینی را برای ساکنان قدس به ویژه معتکفین در مسجدالاقصی اعمال کرده است.

 

این در حالی است که امروز دوشنبه حدود 500 شهرک نشین صهیونیست تحت حمایت شدید نیروهای پلیس صهیونیستی به مسجدالاقصی تعرض کردند.

 

این سومین بار است که نظامیان رژیم صهیونیستی ظرف مدت 24 ساعت گذشته به مسجدالاقصی حمله می کنند. صهیونیست ها در این حمله اشک آور و نارنجک های صوتی به سمت معتکفین در مسجدالاقصی شلیک کرده و آن ها را در داخل مسجد محاصره کردند و مانع از ورود نمازگزاران و دانش آموزان به این مسجد شدند.

 

خبرنگار شبکه ماهواره ای الجزیره اظهار داشت که در پی عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از مسجدالاقصی، هم اکنون آرامشی شکننده بر این مسجد حاکم شده است.

 

الیاس کرام تصریح کرد که تشدید تجاوزات صهیونیست ها تنها در تعرض شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی منحصر نیست، بلکه مقامات رسمی صهیونیستی از جمله اوری آرئیل وزیر کشاورزی این رژیم و دیگر وزرای حزب لیکود نیز شهرک نشینان را در تعرض به مسجدالاقصی همراهی کرده اند که این بیانگر حمایت بیشتر دولت تندرو صهیونیستی از تعرضات به قبله نخست مسلمانان است.

 

حملات چند روز گذشته صهیونیست ها به مسجدالاقصی با واکنش گسترده داخلی، منطقه ای و بین المللی همراه بوده است و در همین راستا، کشورهای اسلامی و عربی و بسیاری از طرف های بین المللی این تجاوزات را محکوم کرده و خواستار دفاع از قدس و مسجدالاقصی در برابر اینگونه تجاوزات شده اند. گروه های فلسطینی نیز دشمن صهیونیستی را از هرگونه تعدی و هتاکی به مسجد مبارک الاقصی برحذر داشته و اعلام کرده اند که هرگز اجازه نمی دهند که این رژیم در صدد تقسیم زمانی و مکانی این مسجد برآید.

 

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز امروز در گفت‎وگوی تلفنی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان، ضمن محکوم کردن تجاوزات به مسجدالاقصی، تاکید کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای دفاع از مسجدالاقصی فروگذاری نمی کند./994/ب102/د

ارسال نظرات