۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۸۸۴۱۲

گردهمایی رؤسای سازمان‌های اسلامی آمریکای لاتین در آرژانتین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی رؤسای مراکز فرهنگی و سازمان‌های اسلامی کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب در آرژانتین برگزار خواهد شد.
اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی رؤسای مراکز فرهنگی و سازمان‌های اسلامی کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب، روز یکشنبه 29 شهریور در شهر «بوینس آیرس»، پایتخت آرژانتین برگزار خواهد شد.


این گردهمایی به همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) و با هماهنگی سازمان اسلامی آمریکا لاتین و کارائیب برگزار می‌شود.


هدف از برگزاری این گردهمایی، تقویت ارزش‌های فرهنگی و تمدنی متعلق به مسلمانان در آمریکای لاتین و کارائیب و توسعه روش‌های کار و ارتقای سطح تجربیات نزد رؤسای مراکز و سازمان‌های فرهنگی ـ اسلامی در کشورهای آمریکا لاتین و دریای کارائیب است.


اجرا و فراهم کردن زمینه‌های کار و فعالیت‌ راهبردی در حوزه‌های فرهنگی و اسلامی براساس منافع مسلمانان در کشورهای غیراسلامی از دیگر اهداف این گردهمایی محسوب می‌شود.


همچنین بررسی و ارائه تجربیات پیشرو در زمینه توسعه کار فرهنگی ـ اسلامی در کشورهای آمریکا لاتین و کارائیب، ارائه گزارش‌های مراکز و انجمن‌های اسلامی و دستاوردهای آنها در زمینه کاربردی‌شدن طرح اجرایی راهبردی کار فرهنگی ـ اسلامی در آمریکا لاتین و کارائیب از موضوعاتی است که در این گردهمایی بررسی می‌شود.


ارائه پیشنهاداتی درباره وضعیت مسلمانان در آمریکای لاتین و کارائیب و طرح‌های آموزشی و فرهنگی آن‌ها نیز در این گردهمایی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات