۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۸۸۸۹۷
وزیر دفاع فرانسه:

داعش در حال آموزش جنگجویان خارجی علیه اروپا و فرانسه است

خبرگزاری رسا ـ وزیردفاع فرانسه گفت : ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد که داعش با ایجاد اردوگاه‌های ویژه در سوریه جنگجویان خارجی را برای ضربه زدن به منافع کشورهای اروپایی، به ویژه فرانسه، آموزش می‎دهد.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو فرانسه گفت که دولت فرانسه اعلام کرد، طی روزهای آینده، دامنه حملات هوایی خود علیه نیروهای داعش را گسترش خواهد داد.


ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه که سخنان او درمصاحبه مفصلی با روزنامه عصرفرانسه لوموند انتشاریافته، می افزاید: اطلاعات به دست آمده موجب شد ما دامنهٔ حملات نیروی هوایی فرانسه را به خاک سوریه نیز گسترش دهیم.


وزیردفاع فرانسه، با این حال، تاکید می کند که انجام عملیات نظامی پیشین با انعطاف پذیری بیشتری انجام می گیرد، ولی در کل دردکترین ما تغییری به وجود نیامده است.


وزیردفاع فرانسه اقدامات نظامی فرانسه را براصل پنجاه ویکم منشورسازمان ملل منطق دانسته و می گوید: براساس این بند منشورسازمان ملل، ما دردفاع مشروع ازمنافع خود، علیه هرکس که این منافع را تهدید کند، دست به اقدام خواهیم زد.


ژان ایو لودریان می افزاید: ما در زمینه مبادله اطلاعات با آمریکا همکاری های نزدیکی داریم، ولی خارج از مسئولیت هایی که درچارچوب ائتلاف بین المللی متقبل شده ایم، استقلال عمل خود رانیز حفظ کرده ایم./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات