۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۹۳۶۱
استاد فلسفه و کلام الازهر:

سلفی‎گرایان سیاست را منحرف ساخته و آن را به اسم دین عرضه کردند

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و کلام الازهر مصر با اشاره به انحراف سلفی‌گرایان از اسلام تاکید کرد که رفتار سلفی‌ها با عقیده آنان در تناقض است.
آمنه نصير استاد فلسفه و کلام الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آمنه نصیر استاد فلسفه و کلام دانشگاه الازهر با توصیف سیاست به عملی مشخص و آلوده، تاکید کرد که دین اسلام دارای مفردات و اصول مخصوص به خود است که موجب رشد انسان می‌شود.

 

آمنه نصیر گفت: عنوان سلفی، یک عنوان اشتباه و ناصحیح است. سلفی‌گرایان سیاست را منحرف ساخته و آن را به اسم دین عرضه کردند، در حالی که اعمال و رفتار سلفی‌ها با عقیده و منش آنان در تناقض است.

 

وی با بی اساس خواندن فتوای یکی از مفتیان سلفی در حرمت انتخاب نامزدهای اسلامی در انتخابات پارلمان افزود: اسلام نه تنها دیدگاه خود را در آزادی و اختیار تشکیل پارلمان تحمیل نکرده است بلکه به عنوان یک نمونه کامل آزادی بیان، به انتخاب مردم احترام می‌گذارد.

 

استاد دانشگاه الازهر مصر خاطر نشان کرد: اسلام تاسیس احزاب را تحت عناوین گوناگون و نیز انتخاب کاندیدهای دارای عقاید مختلف را حرام نکرده است. آنچه که از منظر اسلام مردود است، پوشاندن رفتارهای سیاسی در قالب دین و نفاق و دورویی در برابر مردم است.

 

استاد فلسفه و کلام الازهر مصر با اشاره به تناقض رفتار سلفی‌ها تصریح کرد: سلفی‎گرایان، تبریک مناسبت‌های مذهبی را به مسیحیان حرام می‌دانند در صورتی که در انتخابات پارلمانی با آنان ائتلاف تشکیل می‌دهند. /981/ب902/د

ارسال نظرات