۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۷۴۹

ائمه جماعات مروج کتاب تقدیر می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ائمه جماعت فعال و تأثیرگذار در ترویج کتابخوانی را معرفی و از آن‌ها تقدیر می‌کند.
 ائمه جماعات

به گزارش خبرگزاری رسا، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی را که فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه‌ای در زمینه ترویج کتاب‌خوانی داشته‌اند، با همکاری نهادها و مراکز مختلف، انتخاب و معرفی کند. یکی از بخش‌های این برنامه که با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود، معرفی و تقدیر از ائمه جماعاتی است که در زمینه ترویج کتابخوانی فعالیت‌های موثر و گسترده‌ای داشته‌اند.

 

مدیر کل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این باره گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برنامه‌های متعددی را در فعالیت‌های فرهنگی با مرکزیت مسجد و هم‌چنین گسترش کتاب‌خوانی انجام می‌دهد. از آن‌جایی که نقش ائمه جماعت در مساجد بسیار مهم است؛ عمده‌ برنامه‌های ترویجی و فرهنگی ما نیز با همکاری و و محوریت ائمه‌ جماعت انجام می‌شود.

 

سید ابوالفضل هاشمی افزود: در مساجدی که ائمه‌ جماعت فعالیت، تعامل و همکاری بیش‌تری با مردم داشته‌اند، به افزایش فعالیت‌های فرهنگی در آن مساجد منجر شده است و افراد بیش‌تری از کتاب‌خانه‌ها و دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مساجد بهره برده‌اند. در همین‌ راستا و برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر آن شد در جشنواره‌ تقدیر از مروجان کتاب، از پیش‌نماز‌هایی هم که در ترویج کتاب‌خوانی و گسترش این امر مهم نقش دارند با عنوان پیش‌نماز مروج کتاب تقدیر کند.

 

این عضو کمیته‌ برنامه‌ریزی جشنواره‌ تقدیر از مروجان کتاب در ادامه به بهبود شرایط کتابخانه‌های مساجد کشور اشاره کرد و افزود: یکی از محور‌ها و ارکان فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت کتابخانه‌های این کانون در مساجد کشور است. در بسیاری از روستا‌ها و مناطق کشور دسترسی به کتابخانه عمومی میسر نبود؛ اما با ایجاد و تجهیز کتابخانه‌های مساجد دسترسی مردم به کتاب راحت‌تر شده است و علاوه بر پاسخ به نیاز‌های فرهنگی مردم، تعامل و رفت و آمد افراد به مساجد هم بیش‌تر شده است.

 

وی اظهار کرد: ما معتقدیم در فضایی که سرگرمی‌ها و تفریح‌های دیگری اعم از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش است و عرصه را بر کتاب‌ و کتاب‌خوانی تنگ کرده است، باید به انحاء مختلف بر ضرورت کتاب‌خوانی و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در پیوند کتاب تصریح و تاکید شود تا مخاطب‌ها و علاقه‌مندان بیش‌تری به کتاب‌خوانی روی بیاورند. برگزاری جشنواره‌هایی از این دست، علاوه بر ترویج‌کتاب‌خوانی امکان و فرصت مهمی برای تقدیر از مروجان کتاب هم هست. وقتی مروجان‌ کتاب و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، ببیند از آن‌ها تقدیر می‌شود و دیده می‌شوند با انگیزه‌ی بیش‌تری این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند./998/د101/ب2

 

 منبع:  جشنواره‌ تقدیر از مروجان کتاب

ارسال نظرات