۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۹۰۶۷۲

نشست «سران مبارزه با افراط‌گرایی» در سازمان ملل متحد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور مفتی مصر از برگزاری نشست «سران مبارزه با افراط‌گرایی» در سازمان ملل متحد، با حضور رییس جمهور این کشور خبر داد.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر برای حضور در نشست «سران مبارزه با افراط‌گرایی» که در حاشیه نشست شورای عمومی سازمان ملل متحد و با حضور عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در روز دوشنبه برگزار خواهد شد، مصر را به مقصد نیویورک ترک کرد.

 

ابراهیم نجم هدف از حضور دارالافتا را در اختیار گذاشتن تجربه این مرکز در مجال مبارزه با افراط‌گرایی و ارتباط میان تمدن و فرهنگ‌های مختلف و ترسیم مبادی اسلام در سایه همزیستی با ادیان گوناگون اعلام کرد.

 

نجم افزود: درخواست از درالافتا برای به نمایش گذاشتن تجربه خود در عرصه مبارزه با افراط‌گرایی، نشان از موفقیت تلاش دارالافتا و رییس آن شوقی علام در عرصه فتوا، گفت‌‌و‌گو میان ادیان، نشر فرهنگ وحدت و حمایت مشترک میان ملت‌ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: در معرض قرار دادن تجربه دارالافتا پس از افزایش روند گفتمان دشمنی علیه اسلام و مسلمین در اروپا و آمریکا، اهمیت ویژه‌ای را به دنبال خواهد داشت. دارالافتای مصر مسؤولان رسانه‌های غربی را به پذیرش مسؤولیت اخلاقی خود در تمییز گذاشتن میان اسلام حقیقی و جریان‌های مدعی اسلام فرا خواند.

 

مشاور مفتی مصر تاکید کرد که الگوی دارالافتا در حل قضایای افراط گرایی دینی، مبتنی بر منطق صحیح است و هدف والای هر دینی، تحقق صلح جهانی است./981/ب902/د

ارسال نظرات