۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۲۵۷

بازتاب فیلم محمد رسول‌الله در روزنامه‌های ژاپنی

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از روزنامه‌های ژاپن در گزارش‌هایی، از فیلم محمد رسول‌الله(ص) به عنوان فیلمی پرفروش و پربیننده یاد کرده‌اند.
 فيلم محمد رسول‌الله (ص)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه می نی چی ژاپن، چهارمین روزنامه پر تیراژ و پر مخاطب ژاپن در گزارشی به قلم «تانا کا» از دانشگاه «واسدا» در شهر توکیو که اکنون در ایران به سر می‌برد، به نکات زیر اشاره کرده است:

 

فیلم سینمایی محمد رسول‌الله فیلمی است پر بیننده و پر فروش. این فیلم منتقدانی در کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی دارد.

 

رهبر جمهوری اسلامی ایران در زمان ساخت فیلم از مراحل ساخت آن بازدید به عمل آورده و چنین به نظر می‌رسد که مورد تأیید و قبول ایشان باشد.

 

بالغ بر 40 میلیون دلار هزینه صرف ساخت این فیلم شده است.

 

کشورهای عربی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت فیلمی جهت مقابله با این فیلم هستند.

 

«اسپرت نی هن»، روزنامه ورزشی ژاپن نیز در مطالب خودآورده است:

 

ساخت این اثر 48 میلیون دلار هزینه  در بر داشته است و رهبر ایران از مراحل ساخت این فیلم بازدید داشته‌اند.

 

کشورهای عربی مصمم هستند شبیه آنرا بسازند.

 

یکی از علمای کشورهای عربی (بدون ذکر نام و کشور) به عنوان منتقد اعلام کرده است این فیلم دوران کودکی حضرت محمد(ص) را تحریف کرده است.

 

به گفته این عالم مسلمان این فیلم توهین‌آمیز است، سیمایی که این فیلم از دوران کودکی پیامبر اسلام(ص) ترسیم کرده، عملی خصمانه علیه اسلام است.

 

این در حالی است که به گفته مجیدی، فیلم محمد رسول‌الله دوران کودکی پیامبر(ص) را به تصویر کشیده است؛ مقعطی که هیچ اختلافی بین اهل سنت و تشیع در آن وجود ندارد و سبب وحدت جهان اسلام می‌شود.

 

«نیک کی»، روزنامه اقتصاد ژاپن نیز اشاره‌هایی دارد به هزینه ساخت این فیلم و توضیح داده است: مجید مجیدی برای ساخت این اثر سینمایی از فیلمنامه نویس و کارگردان معروف ایتالیایی این فیلم کمک گرفته است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات