۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۹۱۲۶۶
اندیشکده کارنگی:

مسکو به دنبال تغییر توازن قدرت در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ اندیشکده کارنگی در تحلیل اقدام اخیر روسیه برای اعزام نظامیان و ناوگان هوایی و دریایی خود به سوریه، تأکید کرد: رییس جمهوری روسیه به دنبال تغییر توازن قدرت در سوریه است.
پوتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اندیشکده «کارنگی» در گزارشی با عنوان «نقشه پوتین: روسیه در سوریه به دنبال بمباران کجاست؟» به موضوع اعزام ناوگان اخیر روسیه به سواحل سوریه پرداخت و تأکید کرد: تصمیم «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه برای اعزام ارتش خود به سوریه شاید در نگاه نخست واکنش اساسی یک حاکم متکی به قدرت سخت به نظر برسد که برای رسیدن به هدفش هیچ گزینه ای را رد نمی کند. اما به جرأت می توان گفت که اعزام نیروی هوایی روسیه در حمایت از «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه می تواند یک شاهکار سیاسی حقیقی باشد که شاید اثرات آن بسیار بسیار بیشتر از بمب هایی باشد که پوتین برای رهاکردن در سوریه آماده می کند.

 

بنا بر این گزارش، نخستین مرحله از استقرار ارتش روسیه در سوریه اواخر ماه آگوست انجام شد. کم کم مشخص شد که اتفاقی بزرگ قرار است در فرودگاه بین المللی سوریه در غرب این کشور رخ دهد. ارتش سوریه نه تنها تجهیزات و تسلیحاتی جدید دریافت می‌کرد بلکه نظامیان جدیدی نیز وارد این کشور می شدند.

 

این گزارش تأکید دارد: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای بازبینی شده از سوی «واشنگتن پست»، شمار هواپیماهای نظامی روسیه در مناطق اطراف سوریه به حدود 30  فروند افزایش پیدا کرده است و همگی آنها که از مدل های «اس یو-24» و «اس یو-25» هستند در ارتفاع بسیار پایین و با سرعت کم حرکت می‌کنند تا بتوانند اهدافشان را روی زمین نشانه بگیرند. علاوه براین، تعدادی جنگنده «اس یو-30» نیز در این تصاویر مشاهده شده است که به نظر می رسد جریان بازی را تغییر دهد چرا که این نوع جنگنده چندکاره پیشرفته روسی می تواند تهدیدی جدی برای هواپیماهای آمریکا در سوریه به شمار رود. در این فرودگاه همچنین چندین فروند بالگرد نظامی «ام آی-24»، سامانه‌های دفاع هوایی و تعداد نامشخصی هواپیماهای بدون سرنشین کنترل از راه دور نیز مشاهده شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات