۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۹۱۸۷۰

معرفی بسته کتاب های آموزشی ویژه دبستانی ها از سوی به نشر

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با بازگشایی مدارس بسته کتاب های آموزشی و لوازم التحریر را ویژه دانش آموزان مقطع دبستان معرفی و پیشنهاد کرد.
 بسته کتاب هاي آموزشي ويژه دبستاني ها

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، زبان آموزی در هر دوره آموزشی به ویژه برای پایه اول ابتدایی دربرگیرنده پنج رکن اصلی زبان شامل شنیدن، سخن گفتن، خواندن، نوشتن و نوآوری است که مجموع این ها در کنار هم یادگیری را برای کودک آسان می کند.

بر این اساس انتشارات آستان قدس رضوی نسبت به چاپ چندین عنوان کتاب آموزشی ویژه این مقطع حساس آموزشی اقدام کرده است که کتاب دو جلدی «جمله نویسی آسان اول دبستان» و «املای آسان اول دبستان» از این جمله محسوب می شوند.

نویسندگی این دو عنوان کتاب را «کبری شکری رفسنجانی» بر عهده داشته که تا کنون چهار نوبت در قطع وزیری توسط به نشر تجدید چاپ شده است.

کتاب «جمله نویسی آسان» ‌توانایی اولیه نوشتن صحیح و خلاقانه را در دانش آموز پدید می آورد و محتوای آن متناسب با آخرین تغییرات برنامه های هماهنگ کتاب «بخوانیم و بنویسیم» پایه اول دبستان و بر اساس ترتیب چینش نشانه های کتاب بخوانیم با استفاده از تصاویر تنظیم شده است.

«املای آسان» نیز بر اساس کتاب های «بخوانیم و بنویسیم» و با در نظر گرفتن تمرین های خواندنی و نوشتنی مربوط به هر صدا و حرف که به صورت متن در کتاب آمده و همچنین تمرین های جبرانی و مناسب در حد الگوهای یادگیری متناسب با توان ذهنی دانش آموزان به رشته تحریر درآمده است.

مجموعه پنج جلدی «نقاشی ها و بازی های آموزشی» نوشته «زهرا جهانبخش» و تصویرگری «مهدی بشاورد» از دیگر کتاب های آموزشی انتشارات آستان قدس رضوی است که تا کنون چهار نوبت به چاپ مجدد رسیده است.

این مجموعه پنج جلدی شامل عناوین «آموزش نگاره ها (کلمات هم آغاز)»، «آموزش نگاره ها (کلمات هم پایان)»، «آموزش نگاره ها (بنویسیم)» و «آموزش نشانه ها(درس 1 تا 12)» می شود که طی آن ها کودک خواندن و صداشناسی را با انواع بازی و سرگرمی ها می آموزد و با تکرار و تمرین نشانه ها و کلمات کتاب فارسی اول دبستان، قدرت خلاقیت و تفکرش افزایش می یابد.

تمرین های مجموعه کتاب «نقاشی ها و بازی های آموزشی» برای کودکان پایه اول دبستان و در راستای یادگیری بیشتر در ابتدای مسیر خواندن و نوشتن بسیار تأثیرگذار است.

همچنین کتاب «الک و دولک» نیز از دیگر کتاب های آموزشی انتشارات آستان قدس رضوی است که با زبان شعر شمارش اعداد را به کودکان دوره پیش دبستانی آموزش می دهد.

این کتاب که به قلم «محمد عزیزی»(نسیم) سروده و توسط «طلایه قهرمانی» تصویرگری شده، تا کنون 10 نوبت در قطع خشتی تجدید چاپ شده و همراه با نقاشی و رنگ‌آمیزی، برای کودکان مقطع پیش دبستانی قابل استفاده و بهره گیری است.

لازم به ذکر است؛ علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات