۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۳۲۲۹
در آستانه کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری؛

کتاب «دادا خسرو به روایت دوستان» در شهرکرد منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «دادا خسرو به روایت دوستان» از سوی انتشارات سامان دانش به همت دکتر مظاهر نیکخواه، در آستانه کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد منتشر شد.
کتاب «دادا خسرو به روايت دوستان»

 

مظاهر نیکخواه، گردآورنده این اثر در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: در کتاب «داداخسرو» که به همت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به چاپ رسید، خاطرات رزمنده دلاور هشت سال دفاع مقدس حاج خسرو نیکخواه پس از سال ‌ها منتشر شد و از آنجا که برخی از خاطرات به دلیل شکسته نفسی مرحوم نیکخواه گفته نشده، دوستان وی تصمیم گرفتند ناگفته های این رزمنده دفاع مقدس را که در آن کتاب گفته نشده در کتابی با عنوان دادا خسرو به روایت دوستان به چاپ برسانند.

 

نیکخواه افزود: این کتاب در 216 صفحه و دو هزار نسخه از سوی انتشارات سامان دانش و همت ستاد کنگره سرداران، امیران و 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب خاطراتی از خسرو نیکخواه به روایت همرزمان و هم شهریانش به چاپ رسیده است.

 

به گفته وی، فریدون استکی، رحمان رضوی، بهمن اکبریان دهکردی، علی محمد اکبری، احمد محمودی، فیض‌الله امیدی، همایون امیرخانی، داود بابایی، نادر پورارشد، قربانعلی ترابی، فرامرز حامدی شهرکی، بیژن خدابنده، عنایت‌الله خدابنده، اصغر رییسی دهکردی، مظفر راستی، جهانبخش و جهان‌دار روحانی، ایوب زمانی، اکبر سیاح، کمال صمدزاده، سعید عبدالهیان، جمشید علی بابایی، همایون علی‌ دوستی، خسرو فخرالدینی، عباس و علیرضا قلیپور، محمد کیانی، ابراهیم و یدالله معتمدی، یدالله منزوی، نادر مؤمنی، قدمعلی مهری و آیتالله نادری خاطرات خود از این رزمنده دفاع مقدس را در این کتاب روایت کرده ‌اند.

 

به گزارش رسا، مرحوم خسرو نیکخواه از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که در 25 فروردین‌ماه سال 1393 براثر سکته‌ مغزی دار فانی را وداع گفت و از عالم مادی به عالم معنا سفر کرد و همنشین یاران شهیدش شد.

 

گفتنی است پیش از این کتاب «دادا خسرو» از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری به چاپ رسیده که شامل خاطرات دوران کودکی، نوجوانی و جوانی و همچنین خاطرات دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرحوم حاج خسرو نیکخواه است./9457/ت302/ق

ارسال نظرات