۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۵۰۸

حزب کنگره مردمی یمن خواستار توقف تجاوز عربستان به یمن شد

خبرگزاری رسا ـ یک مسؤول حزب کنگره مردمی یمن بار دیگر با تاکید بر موضع این حزب مبنی بر توقف تجاوز عربستان به یمن خواستار رفع محاصره وحل مسالمت آمیز بحران یمن شد.
حزب کنگره مردمي يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برای تداوم بخشیدن به تلاش هایی که در مسقط پایتخت عمان برای توقف تجاوز عربستان به یمن ورفع محاصره از این کشور صورت گرفت عارف الزوکا دبیرکل حزب کنگره مردمی یمن با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد موضع این حزب پایبندی به نکات هفتگانه ای است که با فرستاده سازمان ملل به یمن آماده شد.

 

وی مهمترین نکات هفتگانه را اجرای قطعنامه های شورای امنیت مرتبط با قطعنامه 2216 بر اساس تعیین سازوکار اجرایی مورد توافق از سوی همه طرف ها ذکر کرد.

 

بان کی مون خواستار توقف جنگ از سوی شورای امنیت وتشویق همه طرف ها به آغاز گفت وگو جهت تعیین سازوکار اجرایی قطعنامه 2216 شامل عملیات عقب نشینی همه گروه ها از شهرها وتسلیم سلاح آنها تحت نظارت سازمان ملل واز سرگیری عملیات سیاسی نیز شد.

 

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان، با همراهی آمریکا از ماه مارس حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کردند که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده و یا زخمی و آواره شدند./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات