۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۹۵۶۷۸
نخست وزیر مجارستان:

اسلام هرگز به اروپا تعلق نداشته است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر مجارستان مدعی شد اسلام هیچ گاه بخشی از قاره اروپا نبوده است.
مجارستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان از موضع سرسختانه خود در قبال شمار زیادی از مهاجران که مسلمان هستند، دفاع کرده و در مصاحبه‌ای با یک نشریه آلمانی گفت:ا سلام هرگز بخشی از اروپا نبوده است.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این گفت‌وگو درباره هجوم مهاجران به اروپا گفت: زبان نخبگان اروپایی ایده‌ئولوژیک و کوته‌فکرانه است. اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده و به اینجا آمده است.

 

وی در ادامه به مهاجرت ده‌ها هزار نفر از ترکیه به آلمان اشاره کرد و افزود: این افراد از سال 1906 به بعد برای کار به آلمان سفر کرده و رفته رفته بخشی از تاریخ آلمان و به تبع آن بخشی از تاریخ اروپا شدند اما , واقعیت این است که اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده و دستورالعملی از سوی دیگر جهان است.

 

وی ادامه داد: ما در مجارستان تصمیم می‌گیریم که چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم. ما آن را نمی‌خواهیم.» اوربان افزود، صدهاهزار مهاجر ازابتدای سال جاری میلادی تا کنون وارد اروپا شدند که بیشتر آنها مهاجران اقتصادی هستند.

 

با شروع هجوم مهاجران به اروپا، مجارستان مرزهای خود با صربستان را مسدود کرد. امروز (پنج‌شنبه) مجارستان اعلام کرد مرز خود با کرواسی را نیز مسدود کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات