۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۸۰۸

یکی از علمای بحرین نسبت به تعرض به نمادهای عزاداری حسینی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد امام صادق (ع) بحرین با اشاره به اهمیت بزرگداشت عاشورا تاکید کرد که امام حسین (ع) حقیقت همیشه جاوید در ضمیر امت اسلامی است.
شيخ محمد صنقور امام جمعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته مسجد امام صادق (ع) بر نقش و سهم لایه‌های مختلف جامعه نظیر علما، سخنرانان، مداحان، کارمندان، نویسندگان و هنرمندان در زنده نگه داشتن نام و یاد موسم عاشورا تاکید کرد.

 

شیخ صنقور خاطر نشان کرد: تاثیر هر یک از این گروه‌ها از دیگری کمتر نبوده و همه به یک میزان در بزرگداشت عاشورای حسینی نقش ایفا می‌کنند.

 

وی با بیان آنکه امام حسین (ع) در ضمیر امت اسلامی حاضر است، تصریح کرد که این امر مستلزم وحدت، همدلی و بسیج شدن تمامی گروه‌ها بوده و قدم نهادن در این راه، نیازمند تلاش و مجاهدت همگانی است.

 

امام جمعه مسجد امام صادق (ع) با تاکید بر استفاده هرچه بیشتر از وسایل تاثیرگذار در به تصویر کشاندن تراژدی کربلا، نسبت به اقدامات اغتشاش گرانه که منجر به خاموش شدن حرارت عاشورا و خالی شدن آن از مفاهیم اخلاقی و تبدیل آن به رزمگاه و آوردگاه اختلافات شود، هشدار داد.

 

این عالم بحرینی در پایان بر اهمیت تمسک به معیارهای شرع مقدس و آگاهی و هوشیاری نسبت به نقش‌های مثبتی که عزاداران در طول سال‌های متمادی در زنده نگه داشتن عاشورا ایفا کردند، تصریح کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات