۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۹۶۱۸۵

انتقاد شدید روزنامه مصری از امارات

خبرگزاری رسا ـ روزنامه المصریون نقش امارات در منطقه و مقابله با جنبش‎های انقلابی در برخی کشورهای منطقه را وحشیانه توصیف کرد.
المصريون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمال سلطان سردبیر روزنامه المصریون در مقاله‌ای، شنیده شدن اخبار شکنجه شدن زندانیان لیبیایی در زندان های امارات طبق آنچه که سازمان حقوق بشر اعلام کرده را وحشتناک دانست.

 

در این مقاله چهره ضد انقلابی اماراتی ها در مقابله با انقلاب های مردمی در برخی پایتخت های کشورهای عربی و مشارکت این کشور در سرکوب های خونین انقلابیون و دخالت خطرناک در درگیری های سیاسی دیگر کشورها مانند آنچه که اکنون در لیبی جریان دارد یا آنچه در تونس اتفاق افتاد به چالش کشیده شده است.

 

جمال سلطان در این مقاله نوشت: به دنبال پیروزی انقلاب لیبی دولت امارات به سوء استفاده سیاسی، امنیتی و اقتصادی از لیبی پرداخت اما به دلیل هوشیاری فرزندان انقلابی نتوانست کاری انجام دهد.

 

براساس این گزارش، امارات تلاش کرد با مبالغ هنگفتی دلار، مجلس جدید را بخرد و در حالی که انقلاب در حال شکل گیری بود نیروهای انقلابی لیبیایی را مجرم شناخت و با زدن تهمت های تروریستی به آنها، جبهه علیه قذافی را تضعیف کرد تا جایی که مردم این کشور از این اقدام اماراتی ها برای روی کار آوردن نیروهای ضد انقلابی خشمگین شدند.

 

این نویسنده افزود: امارات سپس به حمایت و تشویق ژنرال خلیفه حفتر پرداخت تا همه چیز به خونریزی و اسلحه کشی پایان یابد و پای لیبی به جنگ های قومی طاقت فرسا که هنوز نیز ادامه دارد، کشیده شود.

 

در این مقاله آمده است: دولت امارات برخی بازرگانان لیبیایی مقیم در این کشور را برای سال ها تحت شکنجه و فشار قرار داد تا بتواند بخشی از نقشه خود در لیبی را عملیاتی سازد.

 

این کشور حدود 12 تاجر لیبیایی را دستگیر و در زندان تحت شکنجه شدید قرار داد که برخی از آنها با فشارهای شدید سازمان های بین المللی آزاد شدند که هنوز و پس از گذشت چندین سال از آثار شکنجه در زندان های امارات رنج می برند و برخی نیز همچنان در زندان های این کشور تحت شکنجه قرار دارند و تلاش های سازمان های بین المللی حقوق بشر برای آزادی آنها ادامه دارد.

 

‎اخیرا دیده بان حقوق بشر گزارش داد که افرادی با تابعیت کانادایی، لیبیایی و آمریکایی در زندان های امارات تحت شکنجه قرار گرفته اند.

 

بر اساس این گزارش، ماموران اماراتی این افراد را با شوک الکتریکی و ایستادن اجباری شکنجه کرده و ضمن ضرب و شتم و تهدید به قتل، از آن ها خواسته اند به روابط خود با گروه اخوان المسلمین اعتراف کنند.

 

جو استورک، معاون مدیر حوزۀ خاورمیانۀ دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: شواهد روشنی مبنی بر وجود یک مرکز سری در بیرون شهر ابوظبی در امارات وجود دارد که نیروهای امنیتی در آ نجا فعالیت دارند.

 

 

همچنین سالها قبل نیز یک نوار ویدئویی از شکنجه یک تاجر افغانی منتشر شد که طی آن شیخ عیسی بن زاید آل نهیان برادر رییس جمهور امارات و نیز برادر حاکم ابوظبی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان به نحو وحشیانه و دیوانه واری اسیر خود را شکنجه می کردند.

 

ین نوار 45 دقیقه ای که خلاصه شده از یک نوار دوساعته بود از سوی شبکه تلویزیونی ای بی سی و در پربیننده ترین ساعت خبری پخش شد. پخش این نوارجنجالی گسترده را علیه اماراتی ها ایجاد کرد./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات