۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۹۶۴۱۶

کنفرانس «اسلام رحمت للعالمین» در اندونزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس «اسلام رحمت للعالمین» با حضور علما و اندیشمندان کشورهای مختلف در اندونزی برگزار شد.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه کنفرانس «اسلام رحمت العالمین» در اندونزی با حضور معاون مجلس خلق و وزیر تحقیقات و فناوری اندونزی، رییس سازمان نهضت العلمای این کشور و حجج اسلام زمانی، معاون بین‌الملل حوزه علمیه قم و مصباحی‌مقدم، نماینده مجلس شورای اسلامی، محمدی سفیر و ابراهیمیان، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی برگزار شد.

 

عقیل سراج، رییس نهضت العلمای اندونزی در این مراسم در سخنانی گفت: اندونزی همواره سعی کرده که اسلام و دین با صلح و رحمت را معرفی کند و اسلامی که مورد قبول اندونزی بود، اسلامی است که با رحمت تبلیغ شد نه با خشونت یا اجبار.

 

وی اذعان کرد: همین موضوع رحمت و مهربانی موجب شد تا دین اسلام مورد اهتمام و استقبال مردم قرار گیرد و اندونزی را به بزرگ‌ترین کشور مسلمانان تبدیل کند.


رییس نهضت العلما اندونزی تصریح کرد: منظور ما از اسلام نوسانتارا، اسلامی که رحمت به همراه دارد، نه اسلامی که بلا به همراه داشته باشد، اسلام رحمت للعالمین اینچنین است.

 

عقیل سراج همچنین گفت: اولین تمدن اسلامی، زمان دودمان امویان بود و اکنون آنها به دلیل تعارض طولانی مدت، به اروپا مهاجرت کردند. اهالی شهر بغداد، شهری که از سوی ابوجعفر المنصور العباسی ساخته شد، دومین مرکز تمدن دودمان عباسیه بود. اکنون آنها با وضعیت بسیار سختی زندگی می‌کنند، تعداد بسیاری نیز به اروپا فرار کردند، این وضعیت بسیار شرم‌آور و دل‌خراش است.

 

وی با اشاره به وضعیت دیگر کشورهای اسلامی گفت: اکنون زمان آن رسیده است که خدمات علمای نهضت العلما را زنده کنیم.

 

رییس نهضت العلما در ادامه گفت:‌ در منطقه مادورا، بین شیعه و سنی چند سال پیش اختلاف‌هایی به وجود آمده و برخی از مسلمانان کشته شده و برخی هم هنوز در سختی هستند، من به خاطر این حادثه ناگوار هنوز ناراحت و غمناک هستم و تأکید می‌کنم که این مسایل نباید در اندونزی رخ دهد./982/ب101/د

ارسال نظرات