۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۷۸۲۳

تلاش مورخان صهیونیستی برای تغییر تاریخ و تبرئه هیتلر

خبرگزاری رسا ـ ادعای نخست وزیر رژیم رژیم صهیونیستی درباره اقدام مفتی فلسطینی به ترغیب هیتلر برای سوزاندن یهودیان، هر چند با واکنش اکثر مقامات صهیونیستی روبرو شد اما برخی مورخان صهیونیستی مدعی صحت این ادعا شدند.
هيتلر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به‌رغم اینکه ادعای «بنیامین نتانیاهو» درباره اقدام مفتی فلسطینی به ترغیب «آدولف هیتلر» برای سوزاندن یهودیان، با واکنش و انتقادات گسترده‌ای میان مقامات و مورخان صهیونیستی روبرو شد، «ادی کوهن» مورخ استاد دانشگاه بار ایلان مدعی شد، سخنان نخست وزیر اسرائیل در این باره مبنای تاریخی دارد.

 

ادی کوهن در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عاروتص شوع» مدعی شد، اظهارات نتانیاهو درباره نقش حاج امین الحسینی، مفتی اعظم بیت‌المقدس در هولوکاست مبنای تاریخی دارد.

 

وی ادعا کرد: «سخنان نخست وزیر دور از واقعیت نیست. بعد از پیروزی آلمان، مفتی بیت‌المقدس قصد سوزاندن یهودیان در کشورهای عربی و فلسطین را داشت. حاج امین الحسینی در ارتش ترکیه افسر بود. من مدرکی در این باره ندارم اما ظاهرا او از نسل‌کشی ارامنه مطلع بوده و ایده خود را (برای سوزاندن یهودیان) از این واقعه گرفته است. هیچ مورخی به این ماجرا اشاره نمی‌کند».

 

علاوه بر او، «ولفگنگ شوانیتز» محقق انجمن خاورمیانه نیز مدعی شد، این یک واقعیت تاریخی است که مفتی اعظم بیت‌المقدس «شریک جرمی» است که همکاری او با هیتلر نقش مهمی در هولوکاست ایفا کرده است.

 

نتانیاهو هفته گذشته در سخنانی مدعی شده بود: «هیتلر در آن زمان نمی‌خواست یهودیان را بکشد. می‌خواست از اروپا اخراجشان کند. بعد حاج امین الحسینی پیش هیتلر می‌رود و می‌گوید «تو اگر آنها را بیرون کنی، به اینجا می‌آیند». بعد او (هیتلر) می‌پرسد «پس من با اینها چه کار باید بکنم؟» و او (الحسینی) جواب می‌دهد «بسوزانشان»».

 

در واکنش به این سخنان بود که «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب مخالف «اتحادیه صهیونیست» روز گذشته از نتانیاهو خواست که گفته‌های خود درباره امین الحسینی را پس بگیرد. به گفته‌ این سیاستمدار اسرائیلی «موضوع بر سر تحریف خطرناک تاریخ است که منجر به لوث کردن هولوکاست خواهد شد»./994/ب102/د

ارسال نظرات