۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۹۸۳۱۵

کنگره مردمی یمن حمله عربستان به صیادان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره مردمی یمن حمله عربستان به دو جزیره عقبان وکدمان در دریای سرخ را که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 200 تن از صیادان وامداد رسانان شد محکوم کرد.
تخريب ساختمان در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام مسؤول کنگره مردمی یمن در نشست مطبوعاتی ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان خاطر نشان کرد که این کشتار هم به فهرست جنایت های عربستان طی بیش از هفت ماه تجاوز به مردم یمن از جمله حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان ها، تخریب زیرساخت ها، نقض آشکار قراردادهای بین المللی وقوانین بشر دوستانه اضافه شد.

 

وی افزود: اقدام عربستان به جنایت جنگی، کشتار دسته جمعی مردم بی گناه یمن در دو جزیره عقبان وکدمان در سایه تداوم سکوت محافل بین المللی در مقابل وحشیگری های عربستان در ریختن خون یمنی ها صورت گرفت.

 

این منبع ضمن محکوم کردن سکوت محافل بین المللی وسازمان های حقوق بشر نسبت به تداوم کشتار وحشیانه مردم یمن به ویژه زنان وکودکان در چندین شهر واستان این کشور از سوی عربستان تاکید کرد، خون مردم یمن به هدر نخواهد رفت و مسؤولان این جنایت ها دیر یا زود محاکمه خواهند شد زیرا جنایات فجیع عربستان در یمن با مرور زمان از بین نخواهد رفت.

 

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

 

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید یا مجروح شده اند./981/ب103/د

ارسال نظرات