۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۹۸۳۴۲

گزارش روزنامه اسپانیایی از ظلم علیه اقلیت مسلمان میانمار

خبرگزاری رسا ـ روزنامه اسپانیایی «ال موندو» در گزارشی به بررسی ظلم و ستم در حق اقلیت مسلمان میانمار پرداخته است.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه اسپانیایی «ال موندو»، که دومین روزنامه بزرگ کشور اسپانیا است، در گزارشی آورده است: دولت میانمار که از اکثریت بودایی تشکیل شده‌، همچنان سیاست‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان روهینگیا اجرا می‌کند.


در گزارش این روزنامه آمده است: سیاسی‌شدن دین و گسترش گفتمان نفرت‌آمیز علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار قبل از انتخابات پارلمانی‌ماه‌ نوامبر، می‌تواند به وقوع شورش و خشونت در کشور منجر شود.


گفتنی است که 750 هزار نفر از مسلمانان در میانمار از رأی‌دادن در انتخابات محروم هستند و حکومت بودایی میانمار در برابر اصل دموکراسی در مشارکت همگانی ایستاده‌ است.


دولت میانمار از اعطای ملیت به مسلمانان این کشور خودداری می‌کند و تأکید دارد که این مسلمانان، مهاجران غیرقانونی هستند، این در حالی است که مسلمانان روهینگیا می‌گویند: آن‌ها هزاران سال است که در میانمار سکونت دارند.


«الحاج أى لوین»، از اندیشمندان مسلمان مرکز اسلامی میانمار می‌گوید: اختلاف بر سر مبانی و اصول اسلامی در منطقه رانگون، بخشی از درگیری‌های تکراری است که از سوی بودایی‌های ملی‌گرا و بخش‌های دینی با اقلیت مسلمان میانمار در جریان است.


وی افزود: با نزدیک‌شدن به هشت نوامبر موعد انتخابات پارلمانی، تنش‌های فرقه‌ایی و اعمال خشونت‌آمیز خونین بین بودایی‌ها و مسلمانان افزایش یافته است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات