۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۹۸۵۰۷

کمک‎های تسلیحاتی عربستان به نیروهای منصور هادی

خبرگزاری رسا ـ منابع نظامی یمنی اعلام کردند که بعد از دریافت حمایت های نظامی از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، نیروهای طرفدار منصور هادی ضمن تقویت شدن، اندکی در تعز پیشروی کرده اند.
شهادت مردم يمن در حملات نظامي عربستان سعودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن روز پنجشنبه به نقل از منابع نظامی یمنی نوشت که نیروهای طرفدار هادی بعد از دریافت کمک های نظامی از سوی نیروهای ائتلاف در شهر تعز اندکی پیشروی کرده اند.

 

کمک های ائتلاف به طرفداران عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن با فرود چترهای حاوی سلاح و ادوات نظامی در منطقه الضباب صورت گرفته است.

 

سرلشکر احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف در سخنانی بی پایه به الشرق الاوسط گفت که هواپیماهای ائتلاف از زمان عملیات طوفان قاطعیت به سرکردگی عربستان، شهروندان یمنی را هدف قرار نداده اند و حملات اخیرا در صعده در شمال یمن در یک مزرعه صورت گرفته است نه بیمارستان.

 

این درحالی است که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز گذشته حمله دوشنبه شب ائتلاف عربی به بیمارستان پزشکان بدون مرز را در استان صعده محکوم کرد.

 

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با حمایت آمریکا از ششم فروردین 94، حملات هوایی، دریایی و زمینی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به 5 هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

 

عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن حفظ می کند، جلوگیری کند.

 

ارتش و نیروهای مردمی یمن که از فروردین ماه تاکنون در برابر تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان و متحدان عرب آن هستند، می جنگند./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات