۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۹۸۸۹۹

دارالافتای مصر تعرض به مساجد شیعیان را حرام اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر با محکومیت حمله به عبادتگاه‌ها و مساجد مسلمانان از سوی داعش تاکید کرد که تعرض به مساجد شیعیان حرام است.
دارالافتا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان فتواهای تکفیری وابسته به دارالافتای مصر با محکومیت اقدام‌های گروه تروریستی داعش در انفجار و تخریب مساجد، بر حرمت تعدی به عبادتگاه‌ها تاکید کرد.

 

این حکم، در پاسخ به سخنان ابولیث الکنانی مفتی داعش که با توصیف مساجد شیعیان به معبد بت پرستی، مدعی وجوب هدف قرار دادن تمامی مساجد شیعیان نجران عربستان شد، صادر شده است.

 

مرکز دیده بان فتواهای تکفیری افزود: مساجد شیعیان همانند مساجد اهل سنت بوده و هرگونه تعرض به آنها و تخریب یا انفجار مساجد شیعیان جایز نیست. تکریم و بزرگداشت مساجد، اقامه شعائر دینی در آن و تلاش در صیانت و بازسازی مساجد از دستورات شرع مقدس به همگان است.

 

این مرکز خاطر نشان کرد: مسجد مکانی برای عبادت است و تشبیه آن به معبد شرک و بت پرستی، اهانت به خانه خدا است و هرگونه تعدی به مساجد و به هر شکلی، مصداق تامّ فساد فی الارض بوده و هیچ توجیهی مبنی بر تبعیض میان مسجد شیعه و اهل تسنن در تعدی به مساجد مسلمانان قابل پذیرش نیست.

 

دیده بان فتواهای تکفیری با اشاره به استفاده سازمان‌های تروریستی از برگ برنده اختلافات قومیتی در جامه عمل پوشاندن به استراتژی خباثت آلود خود تصریح کرد که این سازمان‌ها از هیچ تلاشی برای ایجاد ناامنی، آشوب و فتنه در کشورهای اسلامی کوتاهی نخواهند کرد تا از این طریق بتوانند بر سرزمین‌های اسلامی سیطره پیدا کنند همانگونه که در عراق و سوریه نیز از این استراتژی استفاده کرده‌اند./981/ب902/د

ارسال نظرات